در گزارش شمال صنعت عنوان شد:

هیچ كس اجازه افزایش قیمت شكر را ندارد

هیچ كس اجازه افزایش قیمت شكر را ندارد به گزارش شمال صنعت سخنگوی ستاد تنظیم بازاربا بیان اینكه تغییر گروه كالایی شكر به منزله افزایش قیمت نیست، از موجودی بی نظیر این كالای اساسی در كشور خبر دادوگفت: هیچ توزیع كننده ای اجازه افزایش نرخ شكر را ندارد.



محمدرضا كلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه هیچ گونه افزایش قیمتی در شكر به سبب تغییر گروه كالایی رخ نخواهد داد گفت: موجودی شكر در انبارها بی نظیر است و ذخایر این كالا مصرف چندین ماه كشور را كفاف می دهد درحالی كه باید به ذخایر شكر وارداتی، تولید بیشتر از یك میلیون تنی در داخل كشور را هم اضافه كرد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار كشور اضافه كرد: تولید شكر داخلی هر سال با برداشت شكر چغندری از مهرماه آغاز و تا اختتام فصل برداشت و تولید شكر نیشكری در خرداد سال پس از آن ادامه می یابد بدین سبب شكر تولید داخلی نیز به كمك ذخایر وارداتی خواهند آمد.
وی اشاره كرد: موجودی شكر در انبارها بیشتر از ۱۰ برابر سال قبل است، بر این اساس نرخ شكر در بازار هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.
كلامی با اشاره به اینكه اگر مراكز توزیع كننده شكر قصد گرانفروشی یا افزایش قیمت داشته باشند، به شدت با آنها برخورد خواهد شد، اظهار داشت: انجمن صنفی تولیدكنندگان شكر در كنار كارخانجات، آمادگی كافی برای تامین و توزیع بموقع شكر را دارند.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار كشور تاكید كرد: بمنظور حفظ آرامش بازار و تامین نیاز سفره مردم، شكر با قیمت قبل توزیع شده و روند توزیع به شكل مستمر ادامه خواهد یافت.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد: ذخایر وارداتی شكر كه توسط بخش خصوصی تامین شده، تحت كلید دولت می باشد و الان موجودی كف بازار و شبكه های توزیع، بیشتر از ۱۰ برابر سال قبل است و كالا به وفور در بازار توزیع می گردد.
وی درانتها اظهار داشت: نظارت بر بازار شكر بمنظور جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و سوءاستفاده احتمالی زیر رصد بازرسان قرار دارد.


منبع:

1398/11/11
21:07:59
5.0 / 5
4544
تگهای خبر: تجارت , تولید , صنعت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور