وزیر خزانه داری آمریكا با ابراز تعجب از واكنش بازارها به سخنانش

یاد گرفته ام درباره دلار با احتیاط حرف بزنم!

یاد گرفته ام درباره دلار با احتیاط حرف بزنم! شمال صنعت: وزیر خزانه داری آمریكا در سخنانی به تشریح علل سكوت خود درباره روند معاملات ارزی و نرخ برابری دلار پرداخت.


به گزارش شمال صنعت به نقل از رویترز، استیون منوچین با اشاره به حساسیت بازار نسبت به سخنانش درمورد دلار اظهار داشت كه یاد گرفته است نظراتش نسبت به دلار را با احتیاط لازم بیان كند. وی كه برای حضور در یك رویداد مالی به لندن سفر كرده است اظهار داشت: من از دلار باثبات حمایت می كنم؛ نمی خواهم چیز بیشتری در اینباره بگویم.
دو سال پیش هنگامی كه منوچین در حاشیه اجلاس مجمع جهاین اقتصاد گفته بود كه از یك دلار ضعیف تر استقبال می كند، ارزش دلار در معاملات بازارهای ارز دستخوش تحولات شدیدی شد. وزیر خزانه داری آمریكا با اشاره به این تجربه اظهار داشت: یكی از چیزهایی كه بعنوان وزیر خزانه داری یاد گرفته ام این است كه در مورد ابراز نظر درباره دلار خیلی محتاط باشم چون كه دو سال پیش یك جمله خیلی معمولی گفتم اما بازارها با استناد به آن رفتار دیوانه واری از خود نشان دادند.
جیم اونیل، كارشناس مسائل اقتصادی در بانك " گلدمن ساكس" اظهار داشت: انتخاب لغت " با ثبات" از سوی منوچین می تواند این پیغام را به معامله گران در سراسر جهان بدهد كه انتظار بالا رفتن محسوس قیمت دلار را نداشته باشند.
وزیر خزانه داری آمریكا هم چنین با اشاره به گستردگی استفاده از دلار در سطح جهان اظهار داشت كه تحریم دلاری فقط با هدف صیانت از امنیت آمریكا انجام می شود: شاید برخی مواقع دوستان اروپایی و متحدان ما این كار را دوست نداشته باشند اما من كاملا معتقدم كه به خاطر مسائل امنیتی وظیفه اعمال تحریم ها را داریم. البته نیاز داریم تا در مورد تأثیر بلندمدت استفاده از تحریم ها بر روی استفاده از دلار در مناسبات بین المللی هم فكر نماییم.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در پیامی توئیتری خواهان تضعیف دلار برای افزایش رقابت پذیری محصولات آمریكایی در مقابل محصولات چینی و اروپایی از راه كاهش بیشتر نرخ بهره شده بود.



1398/11/07
20:34:26
5.0 / 5
4792
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور