خبر خوش برای چایكاران

خبر خوش برای چایكاران شمال صنعت: رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایكاران اطلاع داد و اظهار داشت: درصددیم تا میزان تسهیلات به چایكاران را تا آخر امسال به ۳۰ میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر سال قبل افزایش دهیم.


محمد ولی روزبهان در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: امسال حدود ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۲۰۳ میلیارد تومان تولید و از چایكاران خریداری شد كه تابحال ۱۶۳ میلیارد تومان آن را به حساب آنها واریز كردیم و مابقی آن بزودی تامین و پرداخت می گردد.
وی با اشاره به پرداخت حدود ۸۰ درصدی مطالبات چایكاران، اضافه كرد: در سال قبل حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایكاران پرداخت شده بود، اما امسال این عدد به حدود ۳۰ میلیارد تومان می رسد و از ابتدای امسال تابحال بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات با كارمزد ۴ درصد به چایكاران داده شده است.

رئیس سازمان چای با اشاره به روند افزایش تولید برگ سبز چای در كشور تصریح كرد: تولید چای كشور با افزایش چشمگیری از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن چای خشك در سال ۱۳۹۳ به ۳۱ هزار تن در سال قبل رسید و امسال هم علی رغم خشكی شدید توانستیم ۲۴ هزار تن چای خشك در كشور تولید نماییم كه این روند همچنان ادامه دارد.

روزبهان با اشاره به احیای ۴۰۰۰ باغ غیرفعال چای خاطرنشان كرد: هم اكنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ هكتار باغ فعال چای در كشور وجود دارد كه حدود ۴۰۰۰ هكتار آن بهسازی شده اند.

به گفته وی، با اصلاح باغات چای كیفیت و كمیت محصول تغییر می یابد كه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.




1396/10/08
21:26:29
5.0 / 5
5960
تگهای خبر: تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور