خروج از ركود اقتصادی با كمك صادرات

خروج از ركود اقتصادی با كمك صادرات به گزارش شمال صنعت، به نقل از ایسنا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت كشور اظهار داشت: تداوم صنعت و خروج از ركود اقتصادی بدون صادرات غیر ممكن می باشد.


برات قبادیان در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری، اظهار كرد: صنعت برای پویایی و رقابت‌پذیری خود در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند هزینه، اعتبار و ارتباط تنگاتنگ با دیگر كشورها است.
 
وی افزود: تداوم صنعت و خروج از ركود اقتصادی بدون صادرات غیر ممكن است.
 
قبادیان با اشاره به اجرای طرح توسعه تولید و اشتغال پایدار (تاپ) در ایران، تصریح كرد: میزان تولید و صادرات در این طرح متوازن است و منافع نسل آینده را در نظر خواهد گرفت.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت كشور افزود: توجه به اقتصاد درون‌زا از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
وی برون‌گرایی اقتصادی را از دیگر مولفه‌های رونق اقتصاد دانست و گفت: برای تسریع در شاخص‌های توسعه‌ای نیاز است با دیگر كشورها ارتباط برقرار كرد تا تولیدات كشور صادر شوند.
 
وی در ادامه اظهار كرد: همواره باید از خرد جمعی و تخصصی برای رقابت با دیگر كشورها استفاده كرد و رونق تولید و ایجاد اشتغال را در برنامه‌های توسعه مورد توجه قرار داد.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت كشور تصریح كرد: توسعه كشور بدون استفاده از آموزش، پژوهش و فناوری میسر نیست.
 
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون پنج میلیون دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و سالانه ۱۲۰۰ دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاهی است كه لازمه ایجاد اشتغال برای آن‌ها سرمایه‌گذاری است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت كشور گفت: ظرفیت‌ها و سنت‌ها را باید همواره در كشور به روز كرد تا شاهد رونق اقتصادی و تحقق شعار سال شد.
 
قبادیان با اشاره به اجرای طرح كارآموزی دانشجویان در كشور، تصریح كرد: به منظور اشتغال جوانان تحصیل‌كرده دانشگاهی، امسال سامانه كارآموزی راه‌اندازی شد و دانشجویان پس از ثبت‌نام در بنگاه‌های صنعتی و تولیدی فعالیت خواهند كرد.
 
وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای تحكیم پیوند دانشگاه با صنعت انجام شده است.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت كشور خاطرنشان كرد: این طرح به صورت سیستماتیك در حال اجراست و تا كنون حدود ۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند
1396/04/27
22:46:08
5.0 / 5
6156
تگهای خبر: صادرات , وزارت صنعت معدن و تجارت , اقتصاد , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور