خوانساری اعلام كرد:

لزوم توجه جدی به احیای تشكل گرایی

لزوم توجه جدی به احیای تشكل گرایی به گزارش شمال صنعت رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاكید بر لزوم توجه جدی به احیای تشكل گرایی و گفتمان نزدیك با بنگاههای اقتصادی برای ریشه یابی مشكلات كسب و كار، تاكید نمود.



به گزارش شمال صنعت به نقل از اتاق بازرگانی تهران، هشتمین نمایشگاه تخصصی پوشاك ایران با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاك راه اندازی شد. در این نمایشگاه كه از ۱۱ تا ۱۴ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، بیشتر از ۵۰ شركت ایرانی، تولیدات و توانمندی های این صنعت را به نمایش می گذارند.
مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران بعد از افتتاح این نمایشگاه، با حضور در غرفه بنگاه های تولیدی صنعت پوشاك و نساجی، علاوه بر ارزیابی تولیدات عرضه شده در این رویداد، از نزدیك به گفت وگو با صاحبان برندها و واحدهای تولیدی صنعت پوشاك كشور نشست.
وی با تاكید بر این كه پارلمان بخش خصوصی توجه جدی به احیای تشكل گرایی، گفتمان نزدیك با بنگاه های اقتصادی برای ریشه یابی مشكلات كسب وكار و هم عرضه راهكارها برای حل چالش های این بخش را در پیش گرفته است، طی بازدید از این نمایشگاه پای صحبت مدیران كارخانه های تولیدی بزرگ و كوچك از صنعت پوشاك و نساجی نشست و جدی ترین موانع كسب وكار فعالان این حوزه كه امروز با آن مواجهند را جویا شد.
در ملاقات های رئیس اتاق تهران با صاحبان غرفه های این نمایشگاه تخصصی، مدیران بنگاه های صنعت پوشاك و نساجی با تاكید بر اینكه در شرایط كنونی، امكان رقابت تولیدات ایرانی در بازارهای صادراتی بیشتر از گذشته فراهم گشته است، همچون چالش های كارخانه های نساجی و پوشاك را تامین مواد اولیه و محدودیت های تامین ارز عنوان كردند.
همچنین به قول فعالان صنعتی این بخش، در كنار تولید نسبتاً ارزان و رقابتی محصولات پوشاك و نساجی ایران در مقایسه با سایر كشورها و فرصت مناسبی كه پیش روی صادرات این حوزه قرار گرفته است، تولیدات ایرانی برای ورود به بازارهای صادراتی به حمایت های جدی و مشوق های هدف دار از جانب دولت نیاز دارند.
از دیگر مشكلات مطرح شده از جانب مدیران بنگاه های فعال در صنعت پوشاك و نساجی كشور در این ملاقات ها، كاهش سرمایه اولیه واحدهای تولیدی به علت افت شدید ارزش پول ملی طی ماه های اخیر است. در همین رابطه، فعالان بخش خصوصی از رییس اتاق تهران درخواست نمودند كه پارلمان بخش خصوصی برای حل این چالش، مشكلات بنگاه های صنعت پوشاك كشور را از نزدیك با مسئولان دولت و سایر قوا در بین بگذارد
مسعود خوانساری هم با دعوت از صاحبان صنایع پوشاك و نساجی به هم اندیشی و تعامل بیشتر با اتاق تهران و حضور مستمر و پرقدرت در جلسات و نشست های این اتاق، بر این نكته تصریح كرد كه در وضعیت فعلی اقتصاد كشور، بخش خصوصی باید با عرضه راهكارهای منطقی و اقتصادی به دولت و دستگاه های در رابطه با حوزه كسب وكار، و همراهی با دولت، كشور را از گردنه مشكلات پیش رو عبور دهد.

1397/09/11
19:08:55
5.0 / 5
4634
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , ارز , اقتصاد , بازرگانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور