ورق بورس برگشت

رشد شاخص بورس به كمك فلزی ها

رشد شاخص بورس به كمك فلزی ها به گزارش شمال صنعت قیمت خیلی از سهم ها امروز با رشد مواجه گردید. امروز تعدادی از سهم ها در گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص های بازار داشتند.



به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، امروز بر خلاف روز گذشته قیمت سهم ها در بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه نمود. بطوریكه خیلی از گروه ها دست به دست هم دادند تا شاخص كل بازده نقدی و قیمتی ۳۲۸۴ واحد رشد كند و به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحدی برسد.

شاخص كل هم وزن هم با ۲۶۰ واحد رشد رقم ۲۶ هزار و ۸۸۳ واحدی را تجربه نمود و شاخص آزاد شناور با ۳۹۳۱ واحد افزایش تا رقم ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم هم هر یك به ترتیب ۲۶۶۲ و ۵۳۶۷ واحد رشد كردند.

امروز نمادهایی در گروه فلزات اساسی، كانه های فلزی و تعدادی از نمادهای پالایشی پتروشمی به رشد شاخص های بازار سرمایه كمك كردند. همچون این نمادها می توان به فولاد مباركه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره نمود كه هر یك از اینها به ترتیب ۴۱۲، ۲۳۱، ۲۳۰ و ۲۰۶ واحد تاثیر مثبت روی شاخص های بازار داشتند.

از طرفی تعدادی از نمادها همچون پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی كرمانشاه و شركت ارتباطات سیار ایران به افت شاخص ها دامن زدند. هر یك از این نمادها به ترتیب ۴۸، ۲۲ و ۱۹ واحد تاثیر كاهنده روی شاخص های بازار سهام داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی اغلب سهم ها با رشد بیشتر از چهار درصدی در قیمت پایانی مواجه گشتند. در بعضی از نمادهای شاخص ساز هم در این گروه شاهد صف های خرید بودیم. همینطور در گروه كانه های فلزی هم قیمت سهم ها رو به افزایش بود اما شتاب این افزایش قیمت نسبت به گروه فلزات اساسی كمتر بود.

امروز در گروه محصولات شیمیایی هم روند قیمت سهم ها عموما افزایشی بود. همینطور در گروه فرآورده های نفتی، كك و سوخت هسته ای هم بسیاری بیشتر از ۴ درصد رشد قیمت را تجربه كردند. همینطور صف های خرید پایداری هم در این گروه دیده می گردد.

صف های خرید به سهم های خودرویی هم رسید و افزایش تقاضا سبب شد خیلی از سهم های این گروه بیشتر از ۳ درصد افزایش قیمت را شاهد باشند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۷۵ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن بیشتر از ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی در ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ نوبت داد و ستد بود.

آیفكس هم امروز با ۵۶ واحد رشد به رقم ۱۷۷۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۹۶ میلیارد تومان را تجربه نمود و حجم معاملات رقم ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را دید.




1397/09/11
15:18:42
5.0 / 5
4636
تگهای خبر: ارز , بورس , پتروشیمی , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور