رشد ۲۶ درصدی بیمه عمر در ۱۰ سال

رشد ۲۶ درصدی بیمه عمر در ۱۰ سال مدیر عامل بیمه البرز می گوید در ده سال اخیر بیمه های عمر حدود ۲۶ درصد رشد كردند و امروز سهم بیمه های عمر به در پرتفوی بیمه به بیش از ۱۳. ۵ درصد رسیده است.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، رسول تاجدار عصر یكشنبه ۱۲ آذر در نشست خبری كه به مناسبت روز بیمه برگزار شده بود، درباره زلزله كرمانشاه چنین اظهار نمود: طبق آمارها، كمتر از ۱۰ درصد واحد های موجود در مناطق زلزله زده دارای پوشش بیمه بودند كه یك ضعف برای كشور است.
او با اشاره به وضعیت ساختمان ها در ایران به این نكته اشاره كرد كه در كشور زلزله خیز ژاپن ساختمان ها طوری ساخته می شوند كه فاقد كشته هستند. تاجدار اضافه كرد: متأسفانه عمر ساختمان ها در ایران به نسبت كشورهای دیگر هم پایین تر است. امیدواریم با افزایش نظارت ها و وجدان كاری صدمه ها در حوادث به حداقل برسد.
تاجدار درباره میزان خسارت ها در مناطق زلزله زده غرب كشور اینطور توضیح داد كه تابحال حدود ۹ هزار پرونده خسارت به بیمه البرز رسیده كه مبالغی از ۳۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومان را در بر می گیرد. هم اكنون هم دو اكیپ مجهز در منطقه حضور دارند تا بتوانیم در اسرع وقت خسارت ها را ارزیابی كرده و خسارت زلزله زدگان را پرداخت كنیم.
مدیرعامل بیمه البرز بیان كرد: پوشش بیمه البرز در مناطق زلزله زده گسترده است، با پرداخت خسارت بیمه شدگان علاوه بر انجام تعهد بیمه ای خود، فضایی را تولید می كنیم تا كسانی كه بیمه هم نیستند ترغیب به این امر شوند و به شكلی فرهنگ سازی شود.
تاجدار با اشاره به رشد ۲۶ درصدی بیمه های عمر در ۱۰ سال اخیر اظهار نمود: امروز سهم بیمه های عمر در پرتفوی بیمه به بیش از ۱۳. ۵ درصد رسیده است كه اتفاق مباركی است. نكته مهمی كه لازم است ذكر كنم این است كه صنعت بیمه تابحال بار مالی بر دوش دولت نداشته و یك ریال از بودجه دولتی استفاده نكرده نداشته و بلكه مالیات و... هم پرداخت كرده است.
وی با اشاره به اینكه طی چهار سال قبل تعداد كشته های حوادث رانندگی كاهش چشمگیری داشته است، چنین بیان كرد: در سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار و ۹۰ كشته و ۳۳ هزار نفر مجروح حوادث رانندگی داشتیم كه صنعت بیمه همه خسارت آنها را پرداخت كرده است و بار اجتماعی آن را به عهده گرفته است.
تاجدار با اشاره ضرورت ورود صنعت بیمه در حوزه بورس تصریح كرد: بیمه البرز اولین شركت بیمه ای است كه در بازار بورس فعالیت داشته است. در ابتدا با ۲۶ میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شدیم ولی هم اكنون ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه داریم.
او در ادامه سخنانش اظهار نمود كه سهم دولت در بیمه البرز ۱۷. ۵ درصد، سهم بانك ملت حدود ۲۰ درصد، سهم صندوق بازنشستگی نفت حدود ۱۴ درصد و... است كه به نظر می رسد دولت برنامه هایی برای واگذاری سهم خود دارد. طبق قانون هم باید واگذار شود و وزارت اقتصاد هم به تازگی بیلن كرده كه می خواهد سهم دولت را واگذار كند.
تاجدار همینطور بیان كرد: بازدهی نقدی صنعت بیمه زیر ۱۲ درصد است، این در شرایطی است كه بازدهی صنعت ساختمان ۲۷ درصد، بورس ۲۴ درصد و بازدهی بازار ارز ۱۴ درصد و بانك ۱۹. ۵ درصد بوده است.
او درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه هم اظهار داشت: حذف آن هیچ تاثیر مستقیمی بر صنعت بیمه ندارد، بلكه هزینه ای است كه بر مصرف كننده تحمیل می شد و حالا حذف خواهد شد و فقط امیدواریم كه با حذف آن ازدیاد فروش انجام شود.


 

1396/09/12
23:58:13
5.0 / 5
4734
تگهای خبر: ارز , بورس , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور