معاون وزیر صنعت پیش بینی كرد:

هدف گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی

هدف گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی به گزارش شمال صنعت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هدف گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی برای سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیون دلار و برای سال ۹۹حدود ۱۶۰۰میلیون دلار و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳ هزار میلیون دلار می باشد.


به گزارش شمال صنعت به نقل از وزارت صنعت، رضا رحمانی، در جلسه هم اندیشی كه با حضور روسای انجمن ها و اتحادیه های تولیدی، كارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولیدكنندگان لوازم خانگی برگزار شد، اظهار نمود: صنعت لوازم خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با عنایت به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه ای دارد. وی اضافه كرد: سال ۲۰۱۳ ارزش تولیدات لوازم خانگی به ۴۳۱ میلیارد دلار رسید كه انتظار می رود نرخ رشد واقعی سالیانه آن طی سال های ۲۰۲۰ – ۲۰۱۳ به حدود ۴. ۸ درصد برسد. سهم قاره ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه ۵۴ درصد، اتحادیه اروپا ۱۸. ۳ درصد و امریكای شمالی ۱۶. ۵ درصد است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: بزرگ ترین شركت های فعال این صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شركت های Haier، Areelik، لوازم خانگی Ge، miele، و لوازم خانگی LG و Samsung می شوند. به قول رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم خانگی در ایران به بیش از ۵۰ سال می رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را جهت استفاده از امكانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریت های خود دارد. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: باید پذیرفت كه مشتریان مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلكه این تولیدكنندگان هستند كه باید خویش را با خواسته های بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند. رحمانی با اشاره به چشم انداز توسعه صنعت لوازم خانگی ایران در افق سال ۱۴۰۴ بیان كرد: بر مبنای این چشم انداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالیانه ۱۶ میلیون دستگاه و صادرات ۳ میلیارد در صنعت لوازم خانگی مدنظر قرارگرفته است. وی به اهداف كلی در صنعت لوازم خانگی اشاره كرد و اظهار داشت: تولید حداقل یك نام و نشان و تجاری در سطح بین الملل، ارتقای سطح كیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همینطور رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوری های جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف كلی در صنعت لوازم خانگی است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف گذاری صنعت لوازم خانگی تا افق سال ۱۴۰۴ اشاره و خاطرنشان كرد: هدف گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا آخر سال ۹۶ حدود ۲. ۷ میلیون دستگاه و تا آخر سال ۹۹حدود ۳. ۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه است. همینطور هدف گذاری برای تولید ماشین لباس شویی تا آخر سال ۹۶حدود ۲. ۵ میلیون دستگاه و تا آخر سال ۹۹حدود۳. ۲ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه خواهد بود. رحمانی ادامه داد: هدف گذاری برای تولید كولرآبی تا سال ۹۶حدود ۲. ۴ میلیون دستگاه و تا آخر سال ۹۹حدود ۲. ۷ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳میلیون دستگاه است. همینطور هدف گذاری برای تولید اجاق گاز در سال ۹۶حدود ۳. ۵ میلیون دستگاه و تا آخر سال ۹۹حدود ۴ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۵ میلیون دستگاه است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم خانگی از كل صادرات صنعتی اشاره كرد و اظهار داشت: بر مبنای پیش بینی ها، سهم صادرات صنعت لوازم خانگی از كل صادرات صنعتی برای سال ۹۶حدود نیم درصد و برای سال ۹۹حدود 7 دهم درصد و برای سال ۱۴۰۴حدود یك درصد است.
 

1396/07/19
23:30:27
5.0 / 5
4664
تگهای خبر: تجارت , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور