سند پشتیبانی از كالای ایرانی در یزد تدوین می گردد

سند پشتیبانی از كالای ایرانی در یزد تدوین می گردد شمال صنعت: مدیر كل اداره استاندارد استان یزد از تدوین سند پشتیبانی از كالای ایرانی در استان اطلاع داد و اظهار داشت: این سند می تواند یكی از دستاورد های مهم برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور محسوب شود.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، «محمد حسین ماجدی اردكانی» در نشست تخصصی با مدیران و كارشناسان سمن های استان اضافه كرد: با پشتیبانی از كالای ایرانی، گرایش مردم به سمت تولیدات داخل بیشتر شده و فروش محصولات داخلی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: این رویه، دوران چرخ های صنعتی و اقتصادی كشور را تندتر می كند كه ضمن افزایش فروش واحدهای تولیدی، اشتغال زایی هم در جامعه افزایش می یابد و كمتر شاهد بیكاری فرزندان این مرزو بوم خواهیم بود.
ماجدی اردكانی تصریح كرد: نوشتن و تنظیم سند پشتیبانی از كالای ایرانی را در استان یزد در دستور كار داریم كه مطمئنا بعد از اتمام، این سند می تواند یكی از دستاوردهای مهم برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور محسوب شود.
این مسئول خاطرنشان كرد: پشتیبانی از كالای ایرانی، خصوصاً گرایش به سمت خرید و استفاده از تولیدات یزدی نمی تواند دستوری باشد بلكه باید با فرهنگ سازی، اشتیاق و تمایل مردم را به سمت تولیدات بومی افزایش دهیم.
مدیر كل اداره استاندارد استان در ادامه تصریح كرد: خوشبختانه سمن های استان دارای دانش، تجربه، ظرفیت و توان بالایی هستند و در مورد معرفی كالاهای خوب و باكیفیت یزدی به مردم استان و كشور می توانند نقش به سزایی را ایفا كنند.
وی اضافه كرد: در طول تاریخ، ثابت شده است كه یزدی ها به امانت داری، تدین و راستی و درستی شهره هستند بنا بر این باید مسیری را طی نماییم كه ضمن معرفی تولیدات این استان به عموم مردم، كیفیت كالاها را به گونه ایی تضمین نماییم تا شهروندان دیگر شهرها و استان های كشور با خاطری آسوده، تولیدات یزدی را در سبد مصرف خانوار خویش داشته باشند.
ماجدی اردكانی در انتها خطاب به مسئولان سمن های استان، اظهار داشت: آماده پذیرش هرگونه انتقاد، نظر و پیشنهاد از جانب سمن ها هستیم، ضمن این كه این اطمینان را به تمامی سمن ها و طبقات اجتماعی می دهیم كه به منظور حفظ و تضمین كیفیت، در فواصل زمانی معین و به صورت تصادفی، گزارش ها و نتایج آزمایشگاهی مراكز همكار استاندارد را مورد راستی آزمایی قرار می دهیم.



1397/03/22
14:22:57
5.0 / 5
5202
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور