معاون شریعتمداری اعلام كرد:

فعال كردن ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه جدید و نیمه تمام

فعال كردن ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه جدید و نیمه تمام شمال صنعت: معاون وزیر صنعت اظهار داشت: جذب ۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای پروژه ها و فعال كردن ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه جدید و نیمه تمام انجام شده است.


به گزارش شمال صنعت به نقل از وزارت صنعت، مهدی كرباسیان تصریح كرد: مشكلات در واگذاری ها به نام رد دیون در دولت نهم و دهم باعث شد منابع مالی ایمیدرو به شدت كاهش یابد. اما هم اكنون چندین طرح ایمیدرو با منابع اختصاصی و با مدلهای مختلف سرمایه گذاری دنبال می گردد.
وی با اشاره به اینكه ۵۱ طرح، واحد یا نیمه تمام با مشاركت بخش خصوصی و غیردولتی بوجود آمده است، اظهار داشت: ۷ طرح فولادی نمونه مشاركت دولت و بخش خصوصی است كه نتیجه آن، افتتاح ۴ كارخانه آهن اسفنجی امسال است. در حالیكه پیش از آن در وضعیت سكون قرار داشتند.
كرباسیان با اشاره به اینكه فولاد سبزوار هم در مدار تولید قرار گرفته و در آستانه افتتاح قرار دارد، خاطرنشان كرد: افتخار می نماییم در ۵ سال بیش از ۱۰ هزار شغل در مناطق مختلف كشور بوجود آمد و پیش بینی می گردد در سال آینده هم تا ۶ هزار فرصت شغلی در این بخش تولید شود.
معاون وزیر صنعت در بخش دیگری با اشاره به دستاوردهای ایمیدرو در بخش اكتشاف، بیان كرد: برنامه اكتشافی سازمان در ۲۵۰ هزار كیلومتر مربع دنبال می گردد و تابحال ذخایر ۵۰۰ میلیون تنی سنگ آهن و زغال سنگ و ۴۰ تن طلا شناسایی شده است.
كرباسیان با بیان اینكه ۵۰ میلیارد دلار به ذخایر قطعی كشور اضافه شده است، اظهار داشت: در دولت دوازدهم چند برنامه منسجم مورد توجه قرار گرفته است كه یكی از آن ها تشكیل ستاد زنجیره فولاد از سنگ آهن تا پایین دست فولاد است.
وی با اشاره به اینكه اكنون به جای خام فروشی، صادرات فولاد داریم، اضافه كرد: امسال صادرات ۸ میلیون تنی فولاد رقم خواهد خورد كه این مهم؛ دستاورد بزرگی است.
كرباسیان با اشاره به اینكه ۴۰۰ میلیون تن ذخیره معدن تیتانیوم كشور است، اظهار داشت: سال قبل تامین منابع مالی تیتانیوم از بازار سرمایه را در دستور كار قرار دادیم و حتی تا مرحله چاپ اوراق پیش رفتیم كه متاسفانه به علت برخی سیاست های غلط بانكی در آن سال؛ این مورد به سرانجام نرسید اما در نهایت قراردادها منعقد و برنامه پیش ساخت شروع شده است. همینطور در این راستا كنسرسیوم بخش كنسانتره، به صورت فعال در حال اجرای پروژه است.
ارایه تسهیلات ویژه پروژه های بالای ۶۰ درصد
از سوی دیگر معاون توسعه مدیریت، منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در بازسازی و نوسازی صنایع برای نخستین بار؛ تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۴ درصد برای پروژه های با پیشرفت فیزیكی بالای ۶۰درصد تعیین شد.
یونس الستی اضافه كرد: رقمی بالغ بر ۲ هزار میلیارد در قالب مشوق های صادراتی برای تولیدات صادرات محور در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان كرد: نخستین بار اجازه انتشار اوراق صكوك برای پروژه های وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد در حالیكه پیش از این تنها پروژه های نفت و پتروشیمی شامل این طرح می شدند.
الستی اظهار داشت: همینطور سازمان های توسعه ای از سال آینده می توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده كنند كه این خبر قابل توجهی برای فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی است.
پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ درصد منابع عمومی پیش بینی شده در سال ۹۷
در ادامه مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با تشریح طرح های عمرانی(طرح های تملك دارایی های سرمایه ای) اظهار داشت: زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، تولید مناطق ویژه استقرار صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی، احداث واحد تیتانیوم كهنوج و نفتلین سینیت سراب همچون طرح های عمرانی سازمان است.
سمیه خلوصی با اشاره به عملكرد تامین مالی از سال ۹۳ تا ۹۶ اضافه كرد: تخصیص اعتبار ۱.۰۷۸ میلیارد ریال و تحقق ۲۳ درصد از كل بودجه در نظر گرفته شده به مبلغ ۴.۶۴۷ میلیارد ریال عملكرد تامین مالی سازمان در این بازه زمانی است.
وی پیشنهاد داد: با عنایت به كاهش ۵۰ درصدی منابع عمومی در لایحه بودجه ۹۷ در خواست ما از اعضای مجمع تخصیص ۱۰۰ درصد منابع عمومی پیش بینی شده در سال ۹۷ است.

1396/12/07
16:53:08
5.0 / 5
4524
تگهای خبر: تجارت , تسهیلات , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور