سایپا وبانك مهر اقتصاد تفاهم نامه همكاری امضا كردند

سایپا وبانك مهر اقتصاد تفاهم نامه همكاری امضا كردند شمال صنعت: گروه خودروسازی سایپا در جهت پشتیبانی از قطعه سازان صنعت خودرو و تقویت توان مالی آنها، با بانك مهر اقتصاد تفاهم نامه همكاری مبادله كرد.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، مهدی محمدرضایی معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا در مراسم مبادله تفاهم نامه همكاری بین گروه خودروسازی سایپا و بانك مهر اقتصاد اظهارداشت: تقویت توان مالی گروه های قطعات سازی از الزاماتی بود كه مدیرعامل جدید سایپا از بدو ورود خود بر روی آن تاكید نمودند.
وی اضافه كرد: این امر با همكاری مجموعه سیستم بانكی و بانك اقتصاد مهر انجام گرفت و اقدام مناسبی هم بود.
محمدرضایی با اشاره به اینكه این ابزار مالی مزایای زیادی را برای قطعه سازان و تقویت مالی گروه خودروسازی سایپا داشته است، اظهار داشت: اخیراً جلساتی برگزار شده كه بتوانیم این ابزار را در حضور وزیر صنعت و وزیر اقتصاد بعنوان یك ابزار عمومی برای صنعت كشور و به منظور تقویت صنایع مورد بهره برداری قرار دهیم.
معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: این ابزار علاوه بر اینكه صرفه جویی مالی برای گروه خودروسازی سایپا تولید كرده، ا بزار مطمئنی هم برای ادامه مسیر ما شده است و می تواند بعنوان یك ابزار عمومی در فضای كسب و كار كشور مورد استفاده قرار بگیرد و سبب تحریك تقاضا شود.
در ادامه این مراسم، مجتبی جمشید پور رئیس اداره اعتبارات بانك مهر اقتصاد هم با اشاره به اینكه رهبر انقلاب چند سالی است بر بحث اقتصاد مقاومتی تاكید دارند، اظهار داشت: تاكید ایشان نشان میدهد كه ما در این زمینه یا عملكرد مناسبی نداشتیم و یا نداریم. بانك مهر اقتصاد كوشیده در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهد.
جمشید پور با اشاره به اینكه سال قبل در سطح كلان ۵۶۳ هزار و ۱۱۳ پرونده به مبلغ ۱۸۸ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات توسط بانك مهر اقتصاد انجام شده است، اظهار داشت: این رقم در سطح كشور قابل توجه است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم آمار خورد این رقم را اعلام نماییم، بانك مهر اقتصاد ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال به تعداد ۳۲ هزار و ۵۹۴ پرونده تسهیلات در سال قبل پرداخت كرده است.
این مقام بانكی ادامه داد: امسال هم تابحال بانك ما ۴۴۲ هزار نفر به مبلغ ۱۸۱ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات انجام داده است.
جمشید پور خاطرنشان كرد: یكی از مهمترین اهداف ما در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است.
وی با اشاره به مبادله تفاهم نامه با گروه خودروسازی سایپا اظهارداشت: به دستور مدیرعامل بانك و هیئت مدیره و به دنبال درخواستی كه گروه خودروسازی سایپا عرضه كرده بود، این تفاهم نامه امضاء و اجرا شد.
جمشید پور با اشاره به اینكه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ قطعه ساز با شركت سایپا همكاری می كنند، اظهار داشت: تا امروز ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال به قطعه سازان تسهیلات پرداخت كرده ایم كه این رقم طی دو ماه به ۱۲۰ قطعه ساز پرداخت شده و سود این تسهیلات هم ۱۸ درصد بوده است.
وی با اشاره به اینكه بازپرداخت تسهیلات مذكور ۳۶ ماهه است، در پاسخ به پرسشی در خصوص اینكه چند قطعه ساز متقاضی دریافت تسهیلات از بانك مهر اقتصاد بوده اند، اظهار داشت: فكر می كنم بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد قطعه سازان متقاضی دریافت این تسهیلات باشند.
جمشیدپور خاطرنشان كرد: ما طی چند سال اخیر در كنار گروه خودروسازی سایپا قرار داشته ایم. هم اكنون هم در كنار آنها قرار داریم. همینطور در كنار گروه خودروسازی ایران خودرو و سایر صنایع كشور هستیم و به رشد آنان كمك می نماییم.
به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، تفاهم نامه همكاری بین گروه خودروسازی سایپا و بانك مهر اقتصاد امروز شنبه بیست و یكم بهمن ماه مبادله شد. این تفاهم نامه حدود یك هفته پیش بین هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا و بانك مهر اقتصاد به امضاء رسیده و اجرای آن هم از حدود دو ماه پیش شروع شده بود.

1396/11/23
14:17:06
5.0 / 5
4369
تگهای خبر: اقتصاد , تسهیلات , خودرو , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور