نوبخت در یاسوج:

تورم كشور نزولی شد

تورم كشور نزولی شد به گزارش شمال صنعت ایسنا/كهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به اینكه نزولی شدن تورم كشور اظهار داشت: دشمنان حتی برای غذا و دارو هم ما را تحریم كرده اند.


"محمد باقر نوبخت" دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در نشست مشترك شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی استان كهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینكه دومین سال یك تحریم سخت و بی سابقه را پشت سر می گذاریم، اضافه كرد: در تحریم های گذشته آخرین تحریم ها نفت در مقابل غذا بود اما دشمنان از انسانیت بویی نبرده اند و طی دوسال اخیر نه تنها برای غذا بلكه برای دارو هم اجازه نمی دهند كه كشور ما نفت صادر نماییم بطوریكه در تامین دارو بویژه برای بیماران خاص نیز تحریم كرده اند.
وی اظهاركرد: دشمنان تصور كرده اند كه ما را با تحریم و فشار فلج خواهند كرد اما همه آنچه می گذرد، برخلاف اراده آنها بوده و فكر می كردند از لحاظ اقتصادی ما را فلج می كنند، در حوزه نظامی دكترین بازدارندگی را اعمال می نماییم و با اقتداری كه داریم اجازه نمی دهیم هیچ كشوری به فكر آزمون نظامی ما باشد.
معاون رئیس جمهور اشاره كرد: با محدود كردن منابع نفتی كشور ما قسمتی از درآمدهای مربوط به نفت در بودجه كاهش پیدا كرد اما ظرف ۱۰ ماهه اول سال طبق گزارش خزانه، منابع ما ۱۱۷ درصد سال قبل بوده و تمامی پرداخت های پرسنلی ما ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل است.
نوبخت اشاره كرد: به صندوق های بازنشستگی ۱۳۲ درصد سال قبل پرداخت كرده ایم و برای بودجه ریزی مناسب در سایر موارد اهتمام در صرفه جویی شد این در حالیست كه دشمن فكر می كرد كه اگر شریان های اقتصادی بر محور نفت را ببندد، قادر به اداره كشور نخواهیم بود.
وی افزود: طی سال جاری تابحال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصصیص داده ایم كه از این مقدار بیشتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور از خسارت ۲۱ هزار میلیاردی سیل امسال آگاهی داد و عنوان كرد: ۱۸ هزار میلیارد تومان پرداخت در این بخش اجرایی شده كه از این مقدار هفت هشت هزار میلیارد تومان از سیستم بانكی تسهیلات ارزان قیمت داده شد.
نوبخت از تسویه كامل بهاء گندم خریداری شده مازاد بر نیاز كشاورزان در شهریور آگاهی داد و اظهار نمود: در همین شرایط تحریم پرداخت كامل انجام شد. باوجود اینكه وضعیت تورم چند ماهی از دست ما در رفت اما چند ماه متوالی است كه روند تورم ما نزولی شده و رشد ۳.۲ درصدی ماه آذر در دی ماه به ۸ دهم تقلیل پیدا كرد.
وی از ایجاد ۸۴۳ هزار شغل در كشور طی پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل آگاهی داد و اشاره كرد: این تعداد اشتغالزایی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به اینكه در زمینه شبكه راه و ریلی نیز توسعه بسیار خوبی انجام گرفته است، اشاره كرد: ۵ استان كشور همچون كرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی و رشت به شبكه سراسری راه آهن ممتصل شده اند و در حال اتصال بندر چابهار به زاهدان هستیم كه حدود ۷۰۰ كیلومتر راه آهن جدید راه اندازی و ایجاد می شود.
نوبخت با اشاره به اینكه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به جاده ملی پاتاوه – دهدشت اختصاص داده می شود، اظهار داشت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان، روی زیرساخت های راه كار خواهد شد و تا دهه فجر سال آینده دهدشت از بن بست خارج و محور پاتاوه- دهدشت تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه كرد: ۳۵۰۰ واحد مسكونی برای خانوارهای كم بضاعت دارای خانه كم دوام و فاقد دوام در استان كهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود. این واحدهای مسكونی در یك سال برای خانوارهای كم درآمد این استان آماده بهره برداری می شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور اشاره كرد: در رابطه با مسائل سد، آب و برق، موارد مربوط به پروژه های اقتصاد مقاومتی همچون برنامه های مورد تمركز قرار خواهد گرفت و در چارچوب ظرفیت هایی كه وجود دارد، پروژه هایی تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. مجموعه طرح های برشماری شده اقتصاد مقاومتی و طرح شده در كنار این رهاورد با موارد قابل احصا اجرا می گردد.
نوبخت با اشاره به برنامه ریزی برای بازدید متولیان از حاشیه شهر یاسوج، توجه به رفع مشكلات این شهر را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: به مركز فرهنگی دفاع مقدس استان كهگیلویه و بویراحمد توجه و كمك می شود و حتی در صورت امكان از استان چهارمحال و بختیاری تفكیك خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت پروازهای فرودگاه یاسوج بیان كرد: افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد را دنبال و پیگیری خواهم كرد چونكه این استان استحقاق خدمات بیشتر از این را دارد.




منبع:

1398/11/14
13:25:32
5.0 / 5
4341
تگهای خبر: ارز , اشتغال , اقتصاد , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور