استارت آپ ها صنف یا اتاق تشكیل دهند

استارت آپ ها صنف یا اتاق تشكیل دهند به گزارش شمال صنعت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینكه استارت آپ های بزرگ كشور یك تومان هم از دولت وام نگرفته اند، از افزایش تعداد واحدهای بوم گردی روستایی به ۲۰۰۰ واحد در این دولت اطلاع داد.



به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، محمد امید در نشست هم اندیشی و بكارگیری ظرفیت اكوسیستم استارت آپی در حوزه كسب و كارهای روستایی با اشاره به اینكه توسعه بوم گردی روستایی باعث اشتغالزایی و درآمدزایی برای روستاییان می شود، اظهار داشت: استقبال از گردشگری روستایی در سالهای گذشته افزایش یافته به نحوی كه در بخش گردشگری روستایی در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ واحد بوم گردی داشتیم ولی امروز این اقامتگاه ها به بالای ۲۰۰۰ واحد بوم گردی رسیده است.

وی به نمایشگاهی كه به تازگی با همكاری صندوق كارآفرینی امید در مرداد ماه برگزار شد، اشاره نمود و اظهار داشت: در این نمایشگاه كه بخش قابل توجهی از كار توسط صندوق كارآفرینی امید انجام گرفت اعلام كردیم كه باید یك صنف و سندیكایی از استارت آپها در كشور داشته باشیم كه ایده ها و برنامه ها و نوع همكاری با استارت آپها را با مشورت آنها دنبال نماییم.

امید اضافه كرد: وزارت كار، معاونت توسعه روستایی و مراكز در رابطه با این مسئله باید به كمك بیایند چون استارت آپهای روستایی به یك اتاق یا سندیكا نیاز دارند كه دور هم جمع شوند و برنامه ریزی كنند و لازم است یك پل ارتباطی میان دولت و استارت آپها شكل بگیرد تا نیازهای آنها را به شكل دقیق شناسایی كند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان كرد: اگر این صنف یا اتاق راه اندازی شود می توان یكسری برنامه ها را دنبال كرد و حمایتهای دولت از استارت آپها را به شكل واضح و شفاف بیان كرد.

وی در عین حال با اشاره به اینكه خیلی از استارت آپهای بزرگ كشور یك تومان هم از دولت وام نگرفته اند، اظهار داشت: منظور ما این نیست كه پول برای كمك به استارت آپها نداشته باشیم ولی برداشتم این است كه در استارت آپها همه چیز پول نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در انتها با اشاره به توسعه زیرساختهای روستایی اظهار نمود: هم اكنون از ۶۲ هزار آبادی در كشور ۳۸ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند و اگر خدمتی را برای این ۳۸ هزار روستا عرضه نماییم در واقع به ۹۵ درصد روستاهای كشور خدمت عرضه كرده ایم. خوشبختانه ۹۵ درصد روستاهای كشور آب و ۸۶ درصد آنها گاز دارند و تمام روستاها بدون استثنا برق رسانی شده اند.




1398/09/19
15:31:30
5.0 / 5
4380
تگهای خبر: اشتغال , توسعه , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور