گزارش شمال صنعت

جزئیات آخرین آمار بنگاه های مشكل دار

جزئیات آخرین آمار بنگاه های مشكل دار به گزارش شمال صنعت طبق گزارش به روز شده بنگاه های مشكل دار، ۱۲۸۱ بنگاه با ۱۴۶هزار نیروی كار در كشور شناسایی شده كه تعداد این بنگاه ها در پنج استان افزایش و در ۱۱ استان كاهش یافته است.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، هفته گذشته وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در نامه ای به وزیر صنعت، لیست بنگاه های مشكل دار را اعلام نمود. تعداد بنگاه های مشكل دار در كشور بیشتر از آمارهای رسمی است اما جدیدترین آمار مربوط به بنگاه های «شناسایی شده» در كشور كه مربوط به پایان شهریورماه است نشان می دهد، نسبت به خردادماه با افزایش مواجه بوده است به صورتی كه آمار این بنگاه ها از ۱۲۶۲ واحد اقتصادی به ۱۲۸۱ بنگاه افزایش پیدا كرد.
در بنگاه های اقتصادی مشكل دار كه عموما در سه فعالیت اقتصادی صنعتی، كشاورزی و خدماتی فعالیت می نمایند، ۱۴۶ هزار نیروی كار مشغول به كار هستند در حالیكه این تعداد در بنگاه های مشكل دار تا آخر خرداد ماه ۱۴۱ هزار و ۷۴ نفر بود.
آمار این بنگاه ها «از نظر تعداد» به تفكیك ۳۱ استان كشور از آن حكایت می كند كه استان هرمزگان با ۹۸ بنگاه مشكل دار در صدر بیشترین بنگاه های دارای مشكل قرار دارد. بعد از هرمزگان، استان مركزی با ۸۲ بنگاه، استان های فارس و اصفهان هر كدام با ۸۱ بنگاه، استان زنجان با ۸۰ بنگاه و استان سیستان و بلوچستان با ۷۷ بنگاه دارای بیشترین بنگاه های مشكل دار در سطح كشور هستند.
در استان های خراسان رضوی ۷۱ بنگاه، مازندران ۷۰ بنگاه، كردستان ۵۹ بنگاه، قزوین ۵۶ بنگاه، البرز ۵۳ بنگاه، خوزستان ۵۲ بنگاه، استان های آذربایجان غربی و كرمانشاه ۵۰ بنگاه و تهران ۴۰ بنگاه مشكل دار وجود دارد.
همچنین در استان لرستان ۳۸ بنگاه، استان سمنان ۳۱ واحد، در استان آذربایجان شرقی ۳۱ واحد، در استان كرمان ۲۱ بنگاه، در استان خراسان جنوبی ۲۰ بنگاه، در استان قم ۱۹ بنگاه، در استان همدان ۱۹ واحد، در استان گلستان ۱۸ واحد، در استان یزد ۱۶ بنگاه، در استان چهارمحال و بختیاری ۱۴ بنگاه و در استان بوشهر هم ۱۴ بنگاه اقتصادی مشكل دار شناسایی شده است.
علاوه بر این، در استان های خراسان شمالی ۸ بنگاه مشكل دار، گیلان ۸ بنگاه مشكل دار، اردبیل ۷ بنگاه مشكل دار و استان كهگیلویه و بویراحمد ۲ بنگاه اقتصادی مشكل دار وجود دارد.
مقایسه آخرین گزارش از وضعیت بنگاه های مشكل دار در ۳۱ استان كشور كه برای سه ماهه منتهی به شهریورماه به روز رسانی شده است، نشان می دهد، تعداد این بنگاه ها در ۵ استان افزایش و در ۱۱ استان كاهش یافته است. همینطور در ۱۵ استان تعداد بنگاه های مشكل دار ثابت بوده است.
آمار مقایسه ای بنگاه های مشكل دار در جدول زیر بررسی شده است:


1398/09/16
23:45:28
5.0 / 5
4263
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور