لاریجانی:

مقابله با فساد نباید به تولید و فعالیت كارخانجات ضربه بزند

مقابله با فساد نباید به تولید و فعالیت كارخانجات ضربه بزند به گزارش شمال صنعت رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش های قضایی و امنیتی كشور باید به شكلی مبارزه با فساد را به انجام رسانند كه كارخانجات ما گرفتار ركود نشوند.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، علی لاریجانی عصر دوشنبه در آئین افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد كویر دامغان به میزبانی این كارخانه بابیان اینكه مبارزه با فساد امری درست و به جا بوده است اما باید نكاتی را در آن در نظر گرفت، اظهار داشت: بخش های قضایی و امنیتی كشور باید بگونه ای مبارزه با فساد را به انجام رسانند كه كارخانه های ما گرفتار ركود نشوند.
وی بابیان اینكه سرمایه گذاری در بخش فولاد در ۴۰ سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده و جزو صنایع اساسی و مادر به حساب می آید، تاكید كرد: هرچند سختی هایی در راه رشد و توسعه كشور وجود دارد اما حضور جوانان پر همت بی گمان باعث اعتلای كشور خواهد شد.
در بخش معادن، سرمایه گذاری مناسب انجام نشده است
رئیس قوه مقننه تاكید كرد: ظرفیت های بسیار خوبی در بخش معدن، كشاورزی و گردشگری استان سمنان وجود دارد اما متأسفانه در بخش معادن، سرمایه گذاری مناسب و اساسی به انجام نرسیده است، درگذشته تمركز غیرمنطقی در بخش معادن انجام شده بود كه افراد جهت سرمایه گذاری در این بخش را با مشكلات زیادی مواجه می كرد. امروزه در هر استان شورای معادن وجود دارد كه سرمایه گذاری در بخش معدن را برای سرمایه گذاران تسهیل می كند.
لاریجانی بابیان اینكه حجیم بودن دولت، عملاً مانعی برای سرمایه گذاری در كشور است، اظهار داشت: سیستم دولتی باید هدایت گر باشد.
وی بابیان اینكه ظرفیت های خاص و ممتازی در بخش دانشگاهی استان سمنان وجود دارد كه خوشبختانه در این خصوص استفاده مناسبی از این ظرفیت ها كرده است، اظهار داشت: باید خلأهای موجود در بخش دانشگاه و دیگر بخش ها شناسایی و برطرف شود همینطور جهت گیری دانشگاه ها در استان باید به سمت آموزش های كاربردی باشد.
خلق امكانات برای افزایش ظرفیت های اشتغال در روستاها
رئیس مجلس اظهار داشت: كار مهمی كه با عنایت خاص رهبری و با تصویب مجلس به انجام رسید، خلق امكانات برای افزایش ظرفیت های اشتغال در روستاها و درنتیجه افزایش ماندگاری روستائیان و كوشش برای مهاجرت معكوس روستائیان بود و همینطور با دستور مقام معظم رهبری مبلغ قابل توجهی ارز از صندوق توسعه ملی با پنج تا شش درصد سود برای سرمایه گذاری، به روستائیان تعلق یافت.
لاریجانی تاكید كرد: با توجه به وضعیت آبی كشور و استان سمنان، خوشبختانه با حمایت مجلس شورای اسلامی و تلاش دولت و حمایت كشاورزان، اعتبارات مناسبی برای آبیاری تحت فشار و تأسیس سیستم های گلخانه ای اختصاص یافت.
وی در دیگر بخش سخنان خود، تاكید كرد: در شرایط فعلی با مشكلاتی از جانب دشمنان خارجی مواجه هستیم و هدف گذاری دشمنان هم ناامید كردن مردم و ایجاد مشكلات اقتصادی برای كشور است.
رسانه ها بگونه ای سخن بگویند كه باعث برهم زدن آسایش مردم نشود
رئیس مجلس بابیان اینكه دشمن در تلاش است تا با ایجاد مشكلات مختلف، كشور را مبتلا به اختلال كند، اظهار داشت: رسانه ها در حوزه سیاست، فرهنگ و اجتماعی بگونه ای سخن بگویند كه باعث برهم زدن آسایش مردم نشود.
لاریجانی بابیان اینكه هم اكنون هیچ چیزی به اندازه هم بستگی برای كشور لزوم ندارد، ابراز كرد: همه باید مساله ملی و اصلی كشور را تشخیص داده و باهم همفكر باشیم بنابراین امروز مطرح ساختن سخنان نیش گونه، دلسردكننده و... برای امروز نیست بنابراین رسانه ها به این مهم توجه داشته باشند.
وی اضافه كرد: خیر و صلاح كشور در این است كه همه اقشار از مسائل حاشیه ای اجتناب و به همبستگی ملی لطمه نزنند همینطور همه باید به دنبال رونق اقتصادی بوده و نگذاریم اقتصاد مملكت با مشكل مواجه شود.


منبع:

1398/08/08
15:07:52
5.0 / 5
4152
تگهای خبر: ارز , اشتغال , اقتصاد , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور