قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی:

همه دستگاه ها باید در حوزه تجارت خارجی كشور پاسخگو باشند

همه دستگاه ها باید در حوزه تجارت خارجی كشور پاسخگو باشند به گزارش شمال صنعت قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: هرچند سازمان توسعه تجارت ایران متولی تجارت خارجی است اما تجارت خارجی یك مبحث فرابخشی است و تمام دستگاه های مرتبط باید مشاركت كنند و پاسخگو باشند.




به گزارش شمال صنعت به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حسین مدرس خیابانی در دیدار با دبیران میزهای كشوری معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت، ضمن تاكید بر اهمیت نقش كلیدی سازمان توسعه تجارت ایران در صادرات تصریح كرد: نوع فعالیت سازمان توسعه تجارت ایران نباید ماهیت دیپلماتیكی به خود بگیرد چون كه سبب عدم چابكی و عدم انعطاف پذیری لازم برای انجام فعالیت های عملیاتی خواهد شد.
وی اضافه كرد: انتصاب آقای زادبوم در كسوت ریاست كل جدید سازمان توسعه تجارت ایران، بعنوان فردی با تجربه از بطن سازمان و مسلط به امور مربوطه، نوید بخش جهش و تحول قابل تأمل در سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود.
مدرس خیابانی بر ضرورت اطلاع رسانی مستمر و مكرر در مورد فعالیت ها و خدمات این سازمان به تجار و فعالان اقتصادی تاكید كرد و اظهار داشت: انتظار من از سازمان توسعه تجارت ایران آن است كه با یك سازماندهی قوی، فعالیت ها و خدمات خویش را به طور گسترده به تشكل ها، تجار، كارآفرینان و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی نماید.
صادرات مبحث اساسی كشور است
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی صادرات را مبحث اساسی كشور توصیف كرد و اظهار داشت: تجارت خارجی یك مبحث فرابخشی به حساب می آید، بنابراین، نه تنها سازمان توسعه تجارت ایران بعنوان متولی تجارت خارجی، بلكه تمام دستگاه های مرتبط باید ضمن مشاركت فعال، پاسخگو هم باشند.
در ادامه این جلسه، حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و ریاست كل سازمان توسعه تجارت ایران، بیان داشت: نیروی انسانی سازمان با تاكید بر دانش و تخصص خود و رایزنان بازرگانی با وجود تجربات گرانبهای خود از حضور در متن بازارهای هدف در خدمت اعتلای تجارت خارجی و صادرات كشور است.
همچنین، مسعود كمالی اردكانی، سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی با تشریح ساختار این معاونت، عنوان كرد: برنامه های توسعه ای، زیرساختی و ترویجی در حال انجام و پیگیری است، بعنوان مثال از ظرفیت و دانش رایزنان بازرگانی كه به كشور بازگشته اند در چارچوب برگزاری دوره های آموزشی در استان ها بهره گیری می شود.
در ادامه، بهروز الفت، مدیر كل دفتر اروپا و آمریكا، گرفتن بازخورد مثبت از موج جدید به وجود آمده در سازمان برای تمركز بر كالا و كشورهای هدف را نیازمند زمان دانست و اظهار داشت: از 15 كشور هدف دارای اولویت، 5 كشور در حوزه دفتر كل اروزپا و آمریكا قرار دارد و در 7 ماه گذشته 75 اقدام در چارچوب اقدامات ترویجی و تسهیلی صورت گرفته است.
سید رضا سید آقازاده، مدیر كل دفتر آسیا و اقیانوسیه، هم از ابتكار این دفتر در مورد دعوت از رایزنان بازرگانی كشورهای هدف در تهران در كارگاه های یك روزه به منظور به اشتراك گذاشتن اطلاعات تجاری كشور خود برای آشنایی تجار و فعالان اقتصادی اطلاع داد.
فرزاد پیلتن، سرپرست دفتر كل عربی و آفریقایی، اظهار داشت: امكانات و ساختار این دفتر بر كشورهای اولویت دار همسایه متمركز شده و رویكرد ما ایجاد بازار، توسعه بازار و حفظ بازار در سطوح بنگاه ها، تشكل ها، تجار و تأمین كنندگان است.



1398/08/06
10:36:18
5.0 / 5
4192
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , تجارت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور