اجرای 60 برنامه همزمان با هفته گردشگری در گیلان، امروز بازدید از موزه های استان بلاعوض است

اجرای 60 برنامه همزمان با هفته گردشگری در گیلان، امروز بازدید از موزه های استان بلاعوض است به گزارش شمال صنعت مدیركل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: همزمان با هفته گردشگری بیشتر از شصت برنامه در استان اجرا می شود و همین طور 15 پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر سیصد میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری می رسد.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری، با اشاره به اینكه امنیت یكی از عوامل اصلی و مهم در انتخاب مقصد توسط گردشگران است، اظهار نمود: احساس امنیت و آرامشی كه امروز بر كشور ما حاكم است حاصل شجاعت جوانان رشید این مرز و بوم و صبر و استقامت خانواده های معظم و معزز شهداست كه جوانان رشید خودرا در راه امنیت كشور نثار كردند.
مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان درباب برنامه های هفته گردشگری با اشاره به نواختن زنگ گردشگری در یكی از هنرستان های گردشگری استان و اجرای نمایشگاه های مذهبی، افزود: با عنایت به تقارن هفته گردشگری با ایام عزاداری ماه محرم و صفر اجرای نمایشگاه ها و نشست های تخصصی مذهبی در دستور كار این اداره كل قرار گرفته كه از اهم آنها می توان به كارگاه آموزش گردشگری مذهبی در دانشگاه گیلان و همایش آیین های سنتی در توسعه گردشگری مذهبی اشاره نمود.
امیر انتخابی با بیان افتتاح 15 پروژه گردشگری در هفته گردشگری، اضافه كرد: افتتاح 10 واحد بوم گردی، دو هتل آپارتمان، دو واحد پذیرایی و یك رستوران سنتی با حجم سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال در سطح استانی به بهره برداری خواهد رسید.
مدیركل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اجرای تورهای گردشگری بلاعوض جهت حضور سالمندان، معلولان و كودكان در موزه میراث روستایی، اشاره كرد: دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان لاهیجان با حجم سرمایه گزاری 3 میلیارد ریال افتتاح می گردد.
وی درباب رونمایی از سامانه ساتگ اظهار داشت: این سامانه الكترونیكی به منظور ساماندهی تورهای گردشگری مجاز با دستور كار ساماندهی تورهای غیرمجاز و پیش گیری از مشكلات احتمالی به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه در سطح كشور، نخستین بار در استان گیلان با همكاری ناجا اجرا می شود.
امیرانتخابی از افتتاح نخستین تاكسی گردشگری كشور در لاهیجان خبرداد و اظهار داشت: این پروژه با حجم سرمایه گذاری 7 میلیارد ریال نیز در هفته گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیركل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینكه امروز، پنجم مهر ماه همزمان با آغاز هفته گردشگری بازدید از موزه ها و اماكن تاریخی اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بلاعوض است، اظهار داشت: بازدید از تمام موزه ها و اماكن تاریخی استان امروز بلاعوض است.
وی ضمن ارج نهادن به فعالیت دست اندركاران عرصه گردشگری اضافه كرد: در امتداد رونق گردشگری و فراهم آوردن بازدید همگانی امروز، پنجم مهرماه بازدید از تمام موزه ها و اماكن تاریخی استان برای همه علاقمندان بلاعوض خواهد بود. پس از به مردم فرهنگ دوست گیلان دعوت می نماییم تا در این روز همراه با خانواده ها برای بازدید از موزه و مكان تاریخی مورد علاقه برنامه ریزی نمایند.




منبع:

1398/07/05
14:00:20
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: توسعه , خدمات , سرمایه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور