شركتی كه پسماند تولیدات آن صفر است، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری

شركتی كه پسماند تولیدات آن صفر است، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری شمال صنعت: مدیر شركتی كه سال هاست در ایران به تولید شیرخشك و نسكافه می پردازد، با صراحت اعلام نمود كه كارخانه این شركت از لحاظ دور ریز و دفن پسماندها، به صفر رسیده كه حتی یك كیلوگرم هم دفن دورریز ندارد.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، شركت نستله در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نستله، پزشك آلمانی تأسیس شد و هم اكنون دارای ۴۴۷ كارخانه در ۱۹۴ كشور جهان بوده و شمار كاركنان آن بالغ بر ۳۳۳ هزار نفر است. فعالیت این شركت در ایران، از سال ۱۳۸۲ و با احداث كارخانه در استان قزوین، شروع شد. در سال ۱۳۸۶ هم با گسترش فعالیتش، كارخانه تولید شیر خشك را در استان قزوین احداث و یكسال بعد در صنعت آب معدنی، محصولاتی را به بازار ایران عرضه نمود.
در این راستا و به مناسبت پانزدهمین سالگرد حضور نستله مراسمی در محل كارخانه این شركت برگزار گردید و مدیران آن پس از توضیح در مورد پیشرفت های این كارخانه در سال های اخیر و نحوه تولید محصولات و اقدام های زیست محیطی صورت گرفته در این مجموعه، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
در ابتدا فیصل هارون مدیر شركت نستله ایران اعلام نمود این شركت در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی خود به تعهداتی همچون تغذیه مناسب، استفاده مسئولانه از منابع، توسعه مناطق غیرشهری و پایایی محیط زیست، آب، مردم و كارمندان پایبند است.
وی مهمترین هدف كاری این شركت را «بهبود زندگی» و فكر كردن به آینده ای سالم تر و شعار آن را «غذای خوب - زندگی خوب» برشمرد و اضافه كرد: نستله ایران در سال ۲۰۱۶ موفق به كسب جایزه سلامت و بهداشت شد كه برای مان بسیار پرارزش بود. همینطور در بخش بهره وری منابع آبی، به بهره وری ۵۰ درصدی رسیدیم كه در حال رشد بهتر هم هستیم ولی از لحاظ دور ریز و دفن پسماندها، به صفر رسیدیم كه حتی یك كیلوگرم هم دفن دورریز نداریم كه این مساله از افتخارات بزرگ مان در نستله ایران است.

مدیر شركت نستله با اشاره به اینكه این مجموعه تنها روی كیفیت تمركز نداشته و به همه انسان ها، خانواده ها، جوامع و در نهایت به سلامت كره زمین و محیط زیست می اندیشد، اضافه كرد: از دستاوردهای دیگر این شركت، مدیریت كود است و با تحقیق در این زمینه به كاهش ۳۰ درصدی آب هم رسیدیم و رشد ۲۰ درصدی محصول را هم در همین برنامه كسب كردیم كه به حذف كودهای شیمیایی هم منجر گردیده است.
هارون اولویت این شركت در تامین مواد اولیه را منابع داخلی خصوصا منابع محلی برشمرد و آمار این شركت برای تامین منابع محلی در سال ۲۰۱۷ را حدود ۴۰ میلیون عنوان نمود و ادامه داد: در این رابطه و برای تامین شیر تازه بصورت محلی، پروژه رایز را اجرایی كردیم و هم اكنون شیر تازه مورد نیاز كارخانه را با استفاده از دامداری های بزرگ ایران كه دارای ۳۵ هزار راس گاو هستند، تامین می نماییم. البته یكی از مهمترین مشكلات شیر تازه آفلاتوكسین آن است كه در فصول گرما این مورد بیشتر هم می گردد كه پس از ماه ها تلاش و تحقیق توانستیم این حد را به میزان پایدار استاندارد اروپا برسانیم.
وی با اشاره به اینكه در این برنامه، پایش كامل برای تولید شیرخام استاندارد را از خوراك دام تا نگهداری در محل دامداری ها انجام می شود، خاطرنشان كرد: بهبود كیفی شیر در این دامداری ها درحالی است كه در یك سال و نیم همكاری، نه تنها افزایش هزینه برای دامداران وجود نداشته، بلكه صرفه جویی در هزینه های تولید هم برای صاحبان مزارع به دنبال داشته است.
مدیر شركت نستله یكی دیگر از افتخارات این شركت را صادرات محصول غذای كودك به كشورهای منطقه برشمرد و خاطرنشان كرد: تابحال در ایران ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گزاری نموده ایم كه این روند متوقف نشده و در حال توسعه آن هستیم.
وی افزود: امروزه سرلاك و شیرخشك از تولیدات مهم مان بوده كه خوشبختانه در محصول سرلاك ۹۰ درصد و در محصول شیرخشك ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار داریم. در سال ۲۰۱۵ تولید نسكافه و نسكوئیت را هم به تولیدات مان اضافه كردیم. نسكافه ایران با بهره وری در تولید به قهوه بیشتر و شكر كمتر رسیده ولی محصول نستله كاپوچینو را وارد می نماییم.
هارون در ادامه یكی دیگر از خصوصیت های خاص نستله ایران نسبت به مجموعه های دیگر این شركت در جهان را میانگین تحصیلی بالای كاركنان دانست و اظهار داشت: سه اولویت ما، كاركنان، اعتماد و رشد است و به همین علت بر سلامت و رفاه كاركنان بسیار توجه می نماییم. در زمینه جذب نیروی انسانی به افراد كم توان هم توجه كردیم و تابحال ۱۰ نفر از افرادی كه با معلولیت های جسمی روبرو هستند، را جذب كردیم. در برنامه مجموعه این است كه ۵ درصد از نیروهای شاغل در این شركت را تا سال ۲۰۲۰ به معلول ها اختصاص دهیم.

در ادامه علیرضا سرابچی، مدیر ارتباطات و بازاریابی شركت نستله ایران اعلام نمود این شركت اكنون ۳۵ محصول از ۲۰۰۰ محصول نستله جهانی را در ایران عرضه می كند كه تا ۱۵ ماه آینده تولید نسكافه و محصولات كمك آشپزی مگی هم خط تولیدش در ایران راه اندازی می گردد. همینطور جایزه صادركننده نمونه استان را هم دریافت كرده است.
وی همینطور در مورد افترا «صهیونیستی بودن سهام نستله»، تصریح كرد: مطمئن باشید اگر این افترا صحیح بود یك روز هم طی این ۱۵ سال نمی توانستیم، كار نماییم. به همین خاطر با تكذیب این مساله اعلام می كنم مجموعه نستله خویش را با هیچ گروه سیاسی همكاری نمی نماید. همینطور باید بدانیم سیستم اطلاعاتی ایران آنقدر قدرتمند است كه نه ما بلكه هیچ شركت دیگر با ثابت شدن این افترا امكان تولید را در ایران نخواهد داشت.
مدیر ارتباطات و بازاریابی شركت نستله ایران در مورد مبارزه با قاچاق این محصول در بازار ایران هم اینگونه اظهارنظر كرد: در این بخش زیاد موفق نبودیم؛ متاسفانه برای محصول قهوه نستله، بیش از سایر محصولات این مشكل پیش آمده اما اما برای مبارزه با آن ارتباط نزدیكی با مقامات ذیربط داشته ایم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر، این مشكل را برطرف نماییم.

1396/10/19
23:25:42
5.0 / 5
4825
تگهای خبر: ارز , استاندارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور