امروز قیمت دلار باز هم كاهش پیدا كرد

امروز قیمت دلار باز هم كاهش پیدا كرد به گزارش شمال صنعت قیمت ارز كه در ابتدای هفته با ثبات همراه بود، روز گذشته و امروز كاهش محسوسی داشت و این در شرایطی است كه بانك ها تمایل بیشتری برای كاهش قیمت ارز دارند.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، بانك ها هر روز قیمت خرید انواع ارز از مردم را بر مبنای رقم اعلامی بانك مركزی اعلام می كنند كه این قیمت ها به صورت كلی بر تعیین نرخ دلار در بازار هم می تواند تأثیرگذار باشد؛ هرچند كه قیمت خرید ارز در بانك ها معمولاً تاثیرپذیر از قیمت ارز در بازار آزاد است.
در همین راستا بانك ها امروز (۱۳ خرداد) قیمت ارز را نسبت به روز گذشته به میزان قابل توجهی كاهش دادند؛ به صورتی كه قیمت خرید دلار در بانك ها به زیر ۱۳ هزار تومان رسید.
به این ترتیب، بانك ها امروز هر دلار آمریكا را ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان می خرند كه نسبت به روز گذشته حدود ۳۴۰ تومان كاهش داشته است.
همینطور قیمت خرید یورو نسبت به روز گذشته با كاهش همراه شد و شعب ارزی بانك ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۲۸۳ تومان می خرند كه قیمت این ارز هم حدود ۵۰۰ تومان كاهش یافته است.
هر پوند انگلیس هم امروز در شعب ارزی بانك ها به قیمت ۱۶ هزار و ۱۵۸ تومان خریداری می شود.

قیمت ارز مسافرتی
قیمت ارز مسافرتی در بانك ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به صورتی كه قیمت فروش ارز مسافرتی در بانك ها ۱۵ هزار تومان اعلام شده كه با احتساب كارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان می رسد.

قیمت ارز در صرافی های بانكی
اما صرافی های مجاز بانك مركزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان كاهش دادند؛ به صورتی كه قیمت خرید دلار در این صرافی ها ۱۳ هزار و ۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان است.
این صرافی ها همچنین، امروز هر یورو را به قیمت ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان می خرند و ۱۵ هزار و ۵۰ تومان می فروشند كه این نرخ ها هم نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان كاهش داشته است.
مقایسه قیمت خرید دلار در بانك ها و قیمت این ارز در صرافی های مجاز بانك مركزی نشان داده است كه بانك ها امروز تمایل بیشتری به كاهش قیمت ارز داشتند و امكان دارد طی روزهای آتی، بازار آزاد هم به تبع بانك ها قیمت ارز را باز هم كم كند.



1398/03/13
15:12:00
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: ارز , بانك مركزی , خرید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور