كانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریكا می رود

كانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریكا می رود شمال صنعت: كانادا خواهان تجدیدنظر در حكم اخیر پنل سازمان جهانی تجارت درباب استفاده از شیوه تعیین تعرفه ضد دامپینگ آمریكا برای واردات الوار كانادایی شد و آنها را غیرمنصفانه خواند.



به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، كریستیا فریلند، وزیر خارجه كانادا در اطلاعیه ای اعلام نمود ما بر این باوریم كه تعرفه های آمریكا روی واردات الوار چوب نرم كانادا غیرمنصفانه و ناعادلانه است و بنا بر این این تعرفه ها را تحت قانون سازمان جهانی تجارت و توافق تجارت آزاد به چالش می كشیم.

كانادا در سال ۲۰۱۷ یك شكایت فنی را در سازمان جهانی تجارت مطرح و اعلام نموده كه از صنعت الوار خود دفاع خواهدنمود اما تصمیم هفته گذشته این نهاد، به نفع آمریكا بوده است.

تنش های تجاری میان آمریكا و كانادا بعد از اینكه این دو كشور با مكزیك سال قبل درباب یك توافق تجارت آزادی كه جایگزین توافق نفتا شود، به تفاهم رسیدند باردیگر بالا گرفته است.

آمریكا درباب شیوه محاسبه تعرفه های ضد دامپینگ خود (معروف به زیروئینگ) چندین بار در سازمان جهانی تجارت شكست خورده و این تعرفه ها قبل از این بسیار بالا و ناعادلانه شناخته شدند.

رد مكرر این تعرفه ها در سازمان جهانی تجارت موجب شد كمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا برای اصلاحات در این نهاد جهانی كلید بخورد و آمریكا مانع انتصاب اعضای هیأت تجدیدنظر سازمان جهانی تجارت شد كه كاركرد دادگاه عالی جهان برای اختلافات تجاری را مختل كرده است.

ترامپ سال قبل تهدید كرد اگر سازمان جهانی تجارت اصلاح نشود، آمریكا از این نهاد خارج خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریكا كانادا را متهم كرده از صنعت الوار حمایت می كند. تعرفه های آمریكا شامل واردات سالانه الوار كانادایی به ارزش حدود ۵.۶۶ میلیارد دلار شده است.

كانادا هفته گذشته اعلام نمود به دنبال راه هایی برای افزایش كارآمدی تعرفه های تلافی جویانه مقابل آمریكا برای اقدامات تنبیهی روی صادرات فولاد و آلومینیوم كانادا است.

بر اساس گزارش رویترز، كانادا روی صادرات كالاهای آمریكایی به ارزش ۱۲.۴ میلیارد دلار تعرفه وضع كرده است.




1398/01/27
16:50:43
5.0 / 5
4395
تگهای خبر: ارز , بازرگانی , تجارت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور