رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت:

قیمت خودرو كاسته می شود، مشكلی در تامین كالای شب عید نخواهیم داشت

قیمت خودرو كاسته می شود، مشكلی در تامین كالای شب عید نخواهیم داشت به گزارش شمال صنعت وزیر صنعت،  معدن و تجارت اظهار داشت: از نظر تامین كالا مشكل جدی نداشته و نداریم و پیش بینی ما این است كه برای شب عید هم مشكل خاصی را نخواهیم داشت.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران تصریح كرد: از نظر تامین كالا مشكل جدی نداشته و نداریم و پیش بینی ما این است كه برای شب عید هم مشكل خاصی را نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: دولت، وزارت جهاد و سایر دستگاه ها ذخایری را دارند. اقلام عمده ما تأمین شده و در انبارها هم موجود است، هم اكنون بالای ۲ میلیون تُن كالا در حوزه های مختلف در بنادر وجود دارد كه به تدریج در حال تخلیه شدن هستند.
وزیر صنعت، معدن تجارت با اشاره به توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی كه همان ارز دولتی باشد بیان كرد: متاسفانه برخی در شبكه توزیع رعایت نمی كنند كه این منجر به وجود برخی اختلالات شده است.
رحمانی خاطرنشان كرد: دولت تصمیم گرفت مبانی برخی تصمیمات را اصلاح كند همچون اینكه كلا واردات را برای همه آزاد اعلام نموده است. پیش بینی ما این است اگر واردات و عرضه كالاها بیشتر شود قیمت ها تعدیل شده و كاسته می شود و مردم هم به وفور به كالاهای مختلفی دسترسی پیدا می كنند.
وزیر صنعت، معدن تجارت بیان كرد: دولت می تواند به جامعه هدف كه این جامعه هدف می تواند همه ملت و یا بخشی از آنرا شامل شود ارز دولتی عرضه نماید. نحوه توزیع اینجا موضوعیت پیدا می كند كه به صورت مثال ما مطمئن باشیم گوشتی كه در شبكه توزیع در حال پخش شدن است به دست مصرف كننده واقعی می رسد، بنابراین شبكه توزیع باید كاملاً تحت نظارت باشد.
رحمانی در انتها تصریح كرد: امیدواریم ظرف یك تا دو هفته آینده مردم تاثیر این تصمیمات را هم در وفور كالاها و هم در قیمت آنها شاهد باشند.
وی در پاسخ به سوالی درمورد قیمت خودرو، اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا طی ماه های آینده به قیمت های محاسباتی برسیم و بعنوان مثال برای پراید قیمت محاسباتی حدود ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: قیمت های محاسباتی از سوی سازمان حمایت بر مبنای قیمت تمام شده خودرو و در نظر گرفتن ۵ درصد سود محاسبه شده است. قیمت هایی كه امروز در بازار برای خودرو وجود دارد مطلوب ما نیست.
رحمانی اظهار داشت: میزان تولید در ماه های قبل افت كرده بود، اما امروز شرایط بهتر است و هر روز میزان تولید بیشتر می شود كه این افزایش تولید بر قیمت هم تاثیر خواهد گذاشت.
وی اضافه كرد: سازمان حمایت بر مبنای مدارك و كارشناسی قیمت خودرو را مشخص می كند، اما بازار قیمت متفاوتی دارد كه تصمیم گرفته شد خودروساز این تفاوت قیمت كارخانه و بازار را به خزانه واریز نماید و خودش ذینفع نباشد كه انگیزه بالا نگهداشتن قیمت را نداشته باشد.
وزیر صنعت با اشاره به فروش فوری خودرو از روز گذشته اظهار داشت: ما متعهد به انجام تعهدات قبلی هم هستیم.
رحمانی با اشاره به اینكه هدف از فرمول عرضه خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار این بوده كه دلال ها وارد بازار نشوند و رانتی وجود نداشته باشد اظهار داشت: با افزایش میزان تولید و عرضه مداوم بطور قطع قیمت ها شكسته خواهد شد.
وی از مردم خواست به دلال ها اعتماد نكنند و كسانی كه خودرو نیاز دارند از راه فروش های اینترنتی اقدام نمایند.

1397/12/02
19:20:13
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: ارز , تجارت , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور