عدم وجود برند معتبر در صنعت گیاهان دارویی

عدم وجود برند معتبر در صنعت گیاهان دارویی به گزارش شمال صنعت رئیس پژوهشكده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با اشاره به فقدان یك برند مطمئن در حوزه تولید گیاهان دارویی، اظهار داشت: این مساله موجب بروز اشكال در بخش صنعت دارویی كشور كه باید از این گیاهان به عنوان ماده اولیه جهت تولید دارو استفاده كند، می گردد.


دكتر شمسعلی رضازاده در خصوص كشت ارگانیك گیاهان دارویی، اظهار كرد: در انجام كشت ارگانیك مساله مهم عدم بكارگیری كود سموم در تولید و كشت گیاه است.
وی تصریح كرد: از جمله بخش‌های مهم پژوهشكده، مركز آنالیز آن است كه با بكارگیری روش‌های پیشرفته و دستگاه‌های مربوطه به بررسی تركیبات و سموم موجود در گیاهان می‌پردازد و در صورت وجود این تركیبات آنها را شناسایی می‌كند.
رئیس پژوهشكده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به مساله كم‌آبی با بیان اینكه كم آبی یكی از مشكلات و معضلات مهم كشور است، گفت: با توجه به نیاز كم به آب در گیاهان دارویی نسبت به بسیاری از محصولات كشاورزی، كاشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی از این فضا توصیه می‌شود؛ ولی در عین حال باید از روش‌های جدید آبیاری جهت كاشت این گیاهان استفاده كرد.
رضازاده به چالش‌های حوزه گیاهان دارویی نیز اشاره كرد و افزود: از جمله مسائل و چالش‌هایی كه در این حوزه وجود دارد، نبود یك برند مطمئن در حوزه تولید گیاهان دارویی است.
وی تصریح كرد: نبود یك برند مطمئن موجب می‌شود گیاهان دارویی موجود در بازار توسط یك منبع مطمئن تولید نشود؛ این داروها بعضا دارای استانداردهای لازم و میزان مواد موثره مناسب نیستند و با توجه به این مسائل بخش صنعت دارویی كشور كه باید از این گیاهان به عنوان ماده اولیه جهت تولید دارو استفاده كند، دچار مشكل می‌شود.
1396/04/29
13:59:08
5.0 / 5
5729
تگهای خبر: صنعت , تولیدكننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور