معاون وزیر صنعت اعلام كرد:

رونق سرمایه گذاری در معدن

رونق سرمایه گذاری در معدن معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از امضای قراردادهایی با بانك های اروپایی و آسیایی، به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش معدن اطلاع داد.


به گزارش شمال

صنعت

به نقل از صدا و سیما، مهدی كرباسیان اظهار داشت: طی ماههای اخیر، توافقنامه هایی را با كره جنوبی، دانمارك و اتریش امضاء كرده و در حال توافق با كشورهای دیگری همچون آلمان هستیم.
معاون وزیر

صنعت

اضافه كرد: ایران به دنبال همكاری با تولیدكنندگان و معدنكاران خارجی است و نهایت تلاش خویش را برای یافتن بهترین سرمایه گذاران خواهد داشت، به خصوص اینكه معادن و كارخانه های ایران، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری شركت های خارجی فراهم آورده است.
وی تصریح كرد: ایران در صدد جذب۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال ۲۰۲۵ است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: به عنوان بخشی از برنامه های توسعه ایران، قصد داریم ظرفیت تولید آلومینیوم كشور را از ۴۵۰ هزار تن به سالانه ۱. ۵ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ برسانیم كه برای رسیدن به این هدف، نیازمند تامین منابع بوكسیت از خارج هستیم.
كرباسیان اظهار داشت: ایران درحال مذاكره با تولیدكنندگان بوكسیت در استرالیا و برزیل است و تا دو ماه آینده با شریك گینه ای خود SBDTدر مناقصه بین المللی بوكسیت شركت می كند؛ این در شرایطی است كه ایمیدرو، به عنوان بزرگترین سرمایه گذار SBDT سهم ۵۱ درصدی دارد. توسعه معدن از زمان تمدید توافقنامه ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۵ سرعت یافته است. همینطور در حال مذاكره با شركت های استرالیایی، برزیلی و دیگر شركت های گینه ای و دومینیكن هستیم.
وی خاطرنشان كرد: ایران به دنبال افزایش تولید سالانه كاتد مس به ۸۰۰هزار تن تا سال ۲۰۲۵ است.
معاون وزیر

صنعت

معدن و

تجارت

خاطرنشان كرد: امیدواریم امریكا در دوره رئیس جمهوری دونالد ترامپ، مشكلاتی را برای هدف سرمایه گذاری ایران تولید نكند.
كرباسیان اظهار داشت: بعد از توافق ایران و سازمان ملل، فرصت خوبی برای همكاری سایر كشورها با ایران به وجود آمد و بر خلاف نظر ترامپ كه تمایلی به این توافق ندارد، ما به توافق مذكور احترام می گذاریم.
 

1396/08/18
18:34:01
5.0 / 5
5819
تگهای خبر: تجارت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور