افزایش بیكاری در میان مهاجران به آلمان

افزایش بیكاری در میان مهاجران به آلمان شمال صنعت: سازمان توسعه و همكاری اقتصادی اعلام نمود آلمان و اتریش دارای بیشترین اختلاف فرصت های شغلی برای اتباع خود و مهاجران در میان كشورهای توسعه یافته هستند.


به گزارش شمال صنعت به نقل از دویچه وله، طبق اعلام سازمان توسعه و همكاری اقتصادی از بین ۳۶ كشور عضو این سازمان به علاوه كشورهای چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و عربستان، به صورت كلی شانس كاریابی حتی برای كسانی كه اصالتی خارجی دارند از مهاجران بیشتر است. از بین كشورهای مورد بررسی، شانس كاریابی مهاجران و شهروندان دارای اصالت خارجی در اتریش و آلمان دارای بیشترین اختلاف است.
كسانی كه در سنین ۱۵ سال و كمتر به آلمان مهاجرت كرده اند شانس برابر با شهروندان این كشور در كاریابی داشته اند (هر دو ۹۰ درصد)؛ در حالیكه فرصت كاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خارجی در آلمان ۷۸ درصد در برابر ۹۱ درصد احتمال كاریابی فارغ التحصیلان آلمانی بوده است.
بنا بر این گزارش، فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر مهاجران با مشكل یافتن شغل مواجهند كه مشكل زبان كشور میزبان و تبعیض در انتخاب بین مهاجر و شهروند توسط كارفرما از دلایل این اختلاف عنوان شده است.
این گزارش افزوده است این نابرابری در آموزش و بازار كار دارای نتایج اجتماعی و اقتصادی در آینده خواهد بود و بعضی از این پیامدها از والدین مهاجر به كودكانشان هم منتقل خواهد شد.



1397/06/23
19:14:11
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: اقتصاد , بیكاری , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور