در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تكذیب ممنوعیت واردات كاغذ و مقوا، دولت با سودجویان برخورد كند

تكذیب ممنوعیت واردات كاغذ و مقوا، دولت با سودجویان برخورد كند شمال صنعت: نایب رئیس اتحادیه كاغذ و مقوای تهران با تكذیب ممنوعیت واردات كاغذ و مقوا، خواهان مداخله جدی و برخورد قاطع دولت با سودجویان بازار كاغذ شد.



«احمد شریفان» نایب رئیس اول اتحادیه كاغذ و مقوای تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صحت و سُقم خبر مربوط به ممنوعیت واردات كاغذ و مقوا بر مبنای فهرست ۱۳۳۹ كالایی كه به دنبال تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، واردات آنها به كشور ممنوع اعلام شده و از جانب وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرا به به سازمان توسعه تجارت ابلاغ گردیده است (اینجا)، ضمن انتقاد شدید از آنچه فضاسازی عده ای سودجو برای گرفتن ماهی از آب گل آلود خواند، اظهار داشت: متاسفانه برخی عادت كرده اند كه از یك آیه، آنچه را كه به نفع خودشان است، بخوانند و نصف دیگرش را كه مغایر با تفسیر خودشان است، نه!
وی در توضیح بیشتر تصریح كرد: واردات كاغذ ممنوع شده، اما چه كاغذی!؟ كاغذ دستمال توالت، كاغذ دیواری و كاغذ تزئینی! و این كاغذها ربطی به كاغذ چاپ و تحریر ندارد. كاغذ چاپ و تحریر، كماكان ثبت سفارش می شود، وارد می گردد و ارز حمایتی هم به آن تعلق می گیرد.
این مقام مسئول در اتحادیه كاغذ و مقوای تهران اضافه كرد: متاسفانه برخی تجار كه با دلار ۳۷۰۰ تومانی كاغذها را وارد كرده اند، الان كه دلار ۸۰۰۰ تومان شده، كاغذهایشان را نمی فروشند و متاسفانه دولت هم، هیچ كاری به این وضعیت ندارد و ستاد تنظیم بازار، فقط به بازار مرغ و تخم مرغ كار دارد و كاغذ، برایش كالا محسوب نمی شود!
شریفان در عین حال زیاده خواهی تجار و سودجویان بازار كاغذ را عامل التهاب و افزایش قیمت این كالای استراتژیك حوزه چاپ و نشر عنوان و از اینكه به قول او هیچ قوه قهریه ای وجود ندارد كه با آنها برخورد كند، اظهار تاسف كرد و اظهار داشت: هم اكنون قیمت هر بند كاغذ ۱۰۰ در ۷۰ با گراماژ ۷۰ حدود ۱۳۵ هزار تومان است در حالیكه با عنایت به تخصیص ارز حمایتی این رقم باید 90 تا 100 هزار تومان باشد.
نایب رئیس اول اتحادیه كاغذ و مقوای تهران اظهار داشت: اگر ستاد تنظیم بازار و دولت به این حوزه ورود می كرد و ورود كند، این اتفاق نمی افتاد؛ وقتی كه نیروی بازدارنده (پلیس) وجود نداشته باشد، ماشین ها ورود ممنوع هم می روند!

1397/04/04
13:33:26
5.0 / 5
5028
تگهای خبر: ارز , تجارت , كالا , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور