پیش بینی رشد اقتصادی سوئیس در سال ۲۰۱۸

پیش بینی رشد اقتصادی سوئیس در سال ۲۰۱۸ شمال صنعت: وزارت امور اقتصادی سوئیس پیش بینی نمود اقتصاد این كشور با تداوم روند نیرومند كنونی، رشد ۲.۴ درصدی در سال ۲۰۱۸ را تجربه كند.


به گزارش شمال صنعت به نقل از سوئیس اینفو، آمارهای انتشار یافته در دفتر آمار فدرال نشان داده است اقتصاد سوئیس در حال گذراندن روند مثبتی در عرصه داخلی و بین المللی است. شكوفایی اقتصاد جهانی در كنار وضعیت مناسب نرخ ارز سبب افزایش میزان تقاضای كالای ساخت سوئیس در داخل و خارج از این كشور شده است و به قول این وزارت خانه، شركت های سوئیسی می توانند با اطمینان بیشتری به آینده چشم بدوزند. در بازارهای داخلی، به كمك بخش خدمات اشتغال زایی بهبود یافته است.
با این وجود برای سال ۲۰۱۹، وزارت امور اقتصادی سوئیس پیش بینی كرده است به علت كاهش رشد اقتصادی در سطح جهان، رشد اقتصادی سوئیس هم اندكی كاهش پیدا كند و به ۲ درصد برسد. با وجود چشم انداز مثبت از اقتصاد سوئیس، این وزارت خانه اخطار داده است ریسك های اقتصادی در سطح جهانی از زمانی كه آخرین پیش بینی این وزارت خانه منتشر گردید افزایش یافته اند.
یكی از اصلی ترین ریسك های اشاره شده در این گزارش، افزایش تنش های تجاری بین آمریكا و شركای تجاری بزرگ این كشور عنوان شده است. یكی دیگر از ریسك ها، افزایش بی ثباتی ها در ایتالیا عنوان شده است كه می تواند بر بازارهای مالی موثر بوده و فشار قابل ملاحظه ای را بر فرانك سوئیس اعمال نماید.



1397/04/01
12:26:41
5.0 / 5
4530
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور