در نامه ای به اتاق بازرگانی تهران؛

شعب دادگاه رسیدگی به دعاوی بخش خصوصی معرفی گشتند

شعب دادگاه رسیدگی به دعاوی بخش خصوصی معرفی گشتند شمال صنعت: رئیس كـل دادگسـتری اسـتان تهران طی نامه ای به رییس اتاق تهران، شعب رسیدگی به اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی را معرفی نمود.



به گزارش شمال صنعت به نقل از اتاق تهران، به دنبال مصوبه اخیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در مورد پیگیری اجرای قانون بهبود مستمر فضای كسب و كار، رئیس كـل دادگسـتری اسـتان تهران طی نامه ای به رییس اتاق تهران، شعب رسیدگی به اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی را معرفی نمود، نامه غلامحسین اسماعیلی به مسعود خوانساری بعد از آن صورت گرفت كه گزارش مركز پژوهش های مجلس در مورد عدم اجرا یا اجرای ناقص اغلب مواد و تبصره های قانون بهبود مستمر فضای كسب وكار در نشست چهل و پنجم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران قرائت و پیگیری اجرای موادی از آن مصوب شد.
در همین راستا در گزارش مركز پژوهش های مجلس از پایش عملكرد دسـتگاه های اجرایی و نهادهای مسـئول در مورد مواد ۲۹ گانه قانون بهبود مسـتمر محیط كسب وكـار، آمده بود كه به باعث ماده ۲۹ قانون بهبود مستمر فضای كسب و كار، قوه قضائیه و دولت ملزم شده اند اقدامات قانونی لازم را برای تنظیم آیین دادرسی تجاری و تشكیل دادگاهه ای تجاری به عمل آورند.
در تبصره این ماده آمده است: تا زمان تأسیس دادگاه های تجاری، جرائم در رابطه با فعالیت های تجاری و اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرائی حسب مورد در شوراهای حل اختلاف یا شعب خاصی كه رؤسای دادگستری استان ها با رعایت صلاحیت محلی در حوزه های قضائی تعیین می نمایند، رسیدگی می گردد. با این حال گزارش مركز پژوهش های مجلس نشان می داد كه صدر این ماده قانونی به صورت كامل اجرا نشده و تبصره آن هم به صورت ناقص اجرایی شده است. از این رو اعضای شورا بر پیگیری برای اجرای این ماده قانونی هم تاكید نمودند.
به دنبال قرائت این گزارش در جلسه شورای گفت وگوی استان تهران، غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران، كه خود هم از اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران است، در نامه ای فهرست شعب رسیدگی به اختلافات بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی را اعلام نموده است.
در این نامه آمده است: «در حال حاضر در دادگستری كل استان تهران، شعبه ۲۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران در مجتمع قضایی شهید بهشتی جهت رسیدگی به اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و شعبه ۱۰۴۵ دادگاه كیفری ۲ تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی جهت رسیدگی به جرایم در رابطه با فعالیت های تجاری و همینطور مجتمع شماره ۲۷ شورای حل اختلاف استان تهران (ویژه اصناف، بازاریان و بازرگانان) با ۲۸ شعبه فعال مشغول رسیدگی به اختلافات در رابطه با فعالیت های تجاری بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی می باشند.»


1397/03/20
00:38:05
5.0 / 5
4439
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور