كاهش آلودگی در دومین كانون سن گندم كشور

كاهش آلودگی در دومین كانون سن گندم كشور شمال صنعت: مدیر جهادكشاورزی شهرستان ابركوه با بیان این كه ابركوه دومین كانون سن گندم كشور است، از كاهش آلودگی امسال مزارع ابركوه به علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی اطلاع داد.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، «مهدی غیب الهی» در حاشیه بازدید از روش اجرای سمپاشی ضد آفت سن گندم در این شهرستان اظهار نمود: نظارت كامل بر مبارزه با آفت سن گندم تاثیر بسزائی در میزان عملكرد از نظر كیفیت و كمیت محصول گندم دارد.
وی با اشاره به این كه ابركوه دومین كانون سن گندم كشور است، اظهار داشت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم از فروردین امسال شروع شده و همچنان ادامه دارد.
این مسئول ادامه داد: امسال با دو هزار و ۵۰۰ هكتار اراضی آلوده به سن گندم مبارزه می گردد و به علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی امسال مزارع گندم این شهرستان كمتر به سن آلوده است.
وی با اشاره به سه هزار هكتار مزارع گندم شهرستان ابركوه درسال زراعی جاری، اظهار داشت: این مزارع به صورت مكانیزه به كاشت گندم اختصاص دارد و پیش بینی می گردد به صورت متوسط در هر هكتار سه هزار و ۷۰۰ كیلوگرم گندم از اراضی این شهرستان تولید شود.
به قول غیب الهی، به علت تبعات خشكسالی، افت سطح آب های زیرزمینی، تداوم خشكسالی و كاهش نزولات جوی، ۱۰ درصد محصول زراعی شهرستان ابركوه كاهش یافته است.



1397/03/09
18:12:07
5.0 / 5
5217
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور