یك مقام مسئول اعلام كرد:

تشكیل شورای حل اختلاف خودروسازان و خریداران

تشكیل شورای حل اختلاف خودروسازان و خریداران شمال صنعت: یك مقام مسئول از تشكیل شورای حل اختلاف خودروسازان با خریداران خودرو اطلاع داد و اظهار داشت: اعضای این شورا را كارشناسان رسمی دادگستری، نماینده اداره راهنمایی و رانندگی و خودروسازان تشكیل می دهند.


به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، عباسعلی غیاثی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اینكه شورای حل اختلاف خودروسازان و خریداران خودرو تشكیل شده و اعضای آن را كارشناس رسمی دادگستری، نماینده اداره راهنمایی و رانندگی و نماینده خودروسازان تشكیل می دهند؛ این در شرایطی است كه این شورا اكنون به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران منتقل شده و آنها به شكایات خریداران خودرو رسیدگی می كنند.
دبیر انجمن شركت های خدمات بعد از فروش خودرو ایران، اضافه كرد: برخی شركت های امدادرسان در ابتدا اعلام می كنند كه خدمات مجانی به مشتریان عرضه می كنند، اما با یك محاسبه مشخص می گردد كه ماهانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بر روی قبض تلفن افرادی كه با این شركت ها تماس می گیرند، اعمال می شود؛ هیچ الزامی برای دریافت كارت امداد از شركت های امدادرسان وجود ندارد و بحث هایی كه بعضی از این شركت ها در خصوص جریمه شدن رانندگان در صورت عدم دریافت كارت امداد مطرح می كنند، صحت ندارد.
غیاثی با اشاره به اینكه حدود ۹۰ درصد خودروهای تولید داخل یا وارداتی تحت پوشش ۴ شركت اصلی امدادی عضو انجمن خدمات بعد از فروش قرار دارند، اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا دارای ۳۲۰۰ خودروی امدادی هستند كه به مشتریان خدمات عرضه می كنند و علاوه بر این دو شركت دیگر هم جزو شركت های عضو انجمن هستند كه خدمات و قطعات عرضه شده از جانب آنها هم دارای گارانتی است.
وی با اشاره به اینكه فروش كارت امدادخودروها الزامی نیست، خاطرنشان كرد: متاسفانه چند وقتی است كه یك شركت امداد خودرویی بد نام كه منحل شده بود تحت نام یك انجمن در مورد امداد خودروی برون شهری در رسانه ها و فضای مجازی دست به تبلیغات گسترده می زند و وعده های دروغین می دهد؛ در این میان نامه نگاری های ما بی جواب مانده است و ما نمی دانیم برای آگاه سازی مردم باید چه كنیم؛ البته یك مطلب مهم در بحث امداد های متفرقه وجود دارد و آن عدم آشنایی ایشانی به موضوعات فنی خودروهایی است كه اتفاقا تحت خدمت شركت های زیرمجموعه ما هستند.
وی در مورد فروش كارت های اشتراك امداد خودرو اظهار داشت: ایران خودرو، سایپا و برخی دیگر از برندهای خودرویی مكانیزم امداد، گارانتی و وارانتی خویش را دارند و در این سیستم، كارت های خدماتی برای بعضی از مدلهای خودرویی در زمان خرید صادر می گردد و این كارت ها هزینه اضافی پس از خرید خودرو برای خریدار در برندارد اما اخیرا برخی شركت هایی كه قارچ گونه در حال افزایش هستند با تماس با مشتریان، آنها را تهدید به جریمه و برخورد پلیسی در صورت نخریدن اشتراك می كنند كه این اتفاق بسیار نگران كننده است.
همچنین حسن نرج آبادیان اظهار داشت: بیشترین نگرانی را از خسارت وارده به مشتركان خود توسط امدادهای متفرقه و شاید غیر مجاز خواهیم داشت؛ البته به هیچ عنوان امدادهای متفرقه و حتی امدادهای عضو انجمن حق ندارند به خودروهای تحت گارانتی ایران خودرو، خدمات ارائه نمایند یعنی اگر خودروی ایران خودرو با دارا بودن گارانتی خراب شد نه تنها متفرقه ها بلكه مثلا امداد خودرو سایپا هم اجازه تعمیر این خودرو را ندارد و البته بالعكس این مطلب هم صادق است.
نرج آبادیان تصریح كرد: برای دوره وارانتی طرح های مشترك تعریف كرده ایم و می توانیم برخی خدمات را به سایر برند ها عرضه دهیم؛ البته ۴ امداد خودروی اصلی در انجمن شركت های خدمات بعد از فروش خودرو عضویت دارند و بیش از ۹۰ درصد خودروهای كشور را تحت پوشش قرار می دهند و این بدان مفهوم است كه ما نیازی به حضور غیر كارشناس ها و متفرقه ها نداریم. بهزاد پناهی، مدیرعامل شركت امداد خودرو سایپا، هم در مورد امداد رسانی زیر مجموعه خود در روزهای نوروز اظهار داشت: سی و هفتمین طرح نوروزی را كلید زدیم و تا ۱۷ فروردین در كنار مشتریان خوب گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود؛ بر این اساس تمامی مشتریان گروه خودروسازی سایپا كه در دوره گارانتی و وارانتی و حتی خارج از این دو زمان باشند در روزهای نوروز می توانند از خدمات امداد سایپا بهره مند شوند اما تفاوت تنها در دریافت هزینه از ایشان خواهد بود كه بر مبنای قانون دریافت می گردد.
پناهی مشكل امداد خودروهای متفرقه را در نداشتن سه اصل مهم كاری دانست و اضافه كرد: اولا این دوستان هیچ چیزی از امداد، خدمات و اشتراك نمی دانند و تنها برای پول گرفتن به صحنه آمده و متاسفانه در تبلیغات خود ادعا می كنند كه خدمات مجانی می دهند. در حالیكه وقتی شما اشتراك امدادی خرید می كنید باید بعضی از خدمات را مجانی انجام دهید و این دیگر منت گذاشتن ندارد اما ایشان حتی این كار را هم در عمل انجام نمی دهند.
وی تصریح كرد: مشكل دیگری كه ادعا كنندگان امدادهای مجانی دارند، هزینه ای است كه ابتدا اعلام می كنند نمی گیرند اما بعدا متوجه می شوید كه چندین برابر عرف از خودروسوار دریافت كرده و به شكلی سر ایشان را كلاه گذاشته اند.

1396/12/28
20:08:06
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: خدمات , خودرو , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور