تا پایان سال ۲۰۱۷

اعلام نرخ بیكاری در كشورهای توسعه یافته

اعلام نرخ بیكاری در كشورهای توسعه یافته به گزارش شمال صنعت سازمان توسعه و همكاری اقتصادی در گزارشی اعلام نمود متوسط نرخ بیكاری كشورهای توسعه یافته تا آخر سال ۲۰۱۷ با ۰.۱ درصد كاهش به ۵.۵ درصد رسید.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، این نرخ پایین تر از سطحی است كه پیش از شروع بحران مالی جهانی در آوریل ۲۰۰۸ به ثبت رسیده بود. آمارهای جدید مبین افزایش جمعیت فعال كشورهای توسعه یافته است و در مجموع، ۳۴.۸ میلیون نفر در این كشورها بیكارند كه ۲.۲ میلیون نفر بیشتر از دوران پیش از بحران مالی است.
نرخ بیكاری تا آخر دسامبر ۲۰۱۷ در منطقه یورو، با وجود كاهش ۰.۳ درصدی در پرتغال و ۰.۲ درصدی در ایرلند، اسلوونی و اسپانیا، در سطح ۸.۷ درصدی ثابت ماند.
خارج از منطقه یورو، نرخ بیكاری در كشورهایی چون كانادا و مكزیك كاهش یافته و در آمریكا ثابت مانده است. متوسط نرخ بیكاری در گروه ۷ هم به پنج درصد كاهش یافته است.
طبق آمارهای این سازمان، اسپانیا با نرخ بیكاری متوسط ۱۷.۲ درصدی در سال ۲۰۱۷، در میان كشورهای توسعه یافته ركورددار است و بعد از این كشور ایتالیا با ۱۱.۲ درصد و فرانسه با ۹.۵ درصد قرار دارند. كمترین نرخ بیكاری متعلق به ایسلند با ۲.۸ درصد است و بعد از این كشور جمهوری چك با ۲.۹ درصد، مكزیك با ۳.۴ درصد و آلمان با ۳.۸ درصد قرار دارند.
بالاترین نرخ بیكاری زنان متعلق به اسپانیا با ۱۹ درصد است و بعد از آن ایتالیا با ۱۲.۴ درصد و فرانسه و پرتغال با ۹.۴ درصد قرار دارند. كمترین نرخ بیكاری زنان هم متعلق به ایسلند با ۲.۹ درصد است و بعد از آن آلمان با ۳.۴ درصد و چك و مكزیك با ۳.۶ درصد قرار دارند.
بیشترین نرخ بیكاری جوانان (۱۵ تا ۲۴ سال) متعلق به اسپانیا با ۳۸.۷ درصد است و بعد از آن ایتالیا با ۳۴.۷ درصد و پرتغال با ۲۳.۸ درصد قرار دارند. كمترین نرخ هم متعلق با ژاپن با ۴.۷ درصد است و بعد از این كشور، مكزیك و آلمان با ۶.۹ درصد قرار دارند.


 

1396/11/28
13:54:20
5.0 / 5
4672
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور