اخطار نسبت به بروز بحران اقتصادی در اسپانیا

اخطار نسبت به بروز بحران اقتصادی در اسپانیا شمال صنعت: بانك گلدمن ساكس در گزارشی اعلام نمود كه مساله كاتولونیا كماكان خطری برای اقتصاد اسپانیا به حساب می آید.


به گزارش شمال صنعت به نقل از اكسپرس، بانك آمریكایی گلدمن ساكس در گزارش تجزیه و تحلیل سیستم بانكی اسپانیا نوشت: رویدادهای سیاسی مربوط به بحران كاتولونیا، ریسك مهمی را به اسپانیا تحمیل می كند. با وجود ادعاهای نگران كننده، این بانك اعلام نموده است خطرات پیش روی اقتصاد اسپانیا به نسبت قبل كاهش یافته است.
هزینه پروژه های سرمایه ای برای تمامی بانك های اسپانیایی از زمان قبل برگزاری همه پرسی استقلال كاتولونیا افزایش یافته است. ماه گذشته رتبه اعتباری اسپانیا توسط موسسه اعتباری " فیتچ" به " آ" تنزل پیدا كرد كه برای اولین بار از زمان بحران بدهی منطقه یورو چنین اتفاقی رخ داده است.
هفته گذشته مانوئل راخوی- نخست وزیر اسپانیا- پیش بینی دولت این كشور از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ را به ۲.۵ درصد افزایش داد.
وی در كنفرانسی در مادرید اظهار داشت: امسال پیش بینی می نماییم رشد ۲.۵ درصدی داشته باشیم و۴۰۰ هزارشغل تولید نماییم. در ماه اكتبر سال قبل كه اوج تلاش های رهبران منطقه كاتالونیا برای استقلال از اسپانیا بود، دولت پیش بینی خود از رشد اقتصادی را به ۲.۳ درصد كاهش داده بود.
با این حال آمارهای رسمی ماه گذشته نشان داده است اقتصاد اسپانیا در سال قبل رشدی بیش از سه درصد داشته كه بخش عمده ای از آن را مدیون صادرات و درآمدهای گردش گری بوده است. اقتصاد اسپانیا تا اواسط سال ۲۰۱۳ از پنج سال ركود متوالی رنج برد. لوئیس د خیندوس- وزیر اقتصاد اسپانیا- گفت اقتصاد این كشور امسال هم می تواند رشد بالای ۳ درصد داشته باشد.



1396/11/27
17:00:49
5.0 / 5
4770
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور