در گفتگو با مهر عنوان شد:

دغدغه فعالان اقتصادی برای دستمزد ۹۷، افزایش مزد بیش از تورم نباشد

دغدغه فعالان اقتصادی برای دستمزد ۹۷، افزایش مزد بیش از تورم نباشد شمال صنعت: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خواهان تعیین دستمزد سال ۹۷ كارگران با در نظر گرفتن وضعیت تولید شد و تصریح كرد: ممكن است دولت برای كسب محبوبیت افزایش قابل توجه در مزد سال ۹۷ اعمال نماید.



حسین سلاح ورزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه ساله در اسفند ماه و بر مبنای قانون، دستمزد سال بعد كارگران توسط شورای عالی كار تعیین می گردد كه بر این اساس نحوه تعیین دستمزد مطابق ماده ۴۱ قانون كار بوده و البته یكی از اصلی ترین معیارهای تعیین آن در شورای عالی كار تورم اعلامی از جانب بانك مركزی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران اضافه كرد: قاعدتا افزایش دستمزد سال ۹۷ هم حول تورم نقطه به نقطه خواهد بود كه در انتها سال توسط بانك مركزی اعلام می گردد. این در شرایطی است كه در انتها سال ۹۷ و در زمان تعیین دستمزد سال ۹۶ به منظور تقویت قدرت خرید كارگران این نرخ بیش از تورم اعلامی و حدود ۱۴.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت كه مورد توافق اعضای شورای عالی كار قرار گرفت و تصویب گردید.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به شرایط اقتصادی فعلی و فشارهای وارده به بنگاه های اقتصادی و با عنایت به لزوم حفظ توان تولید و اشتغال موجود انتظار فعالان اقتصادی و جامعه كارفرمایی این است كه افزایش مزد برای سال آتی بیش از تورم نباشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی مرتبط با حدس و گمان هایی در خصوص اینكه دولت ممكن است برای جلب رضایت و كسب محبوبیت از افزایش قابل توجه دستمزد در سال ۹۷ حمایت كرده و پیشنهاد افزایش ۱۵ تا ۱۶ درصدی را داشته است تصریح كرد: طرح این موضوعات بیشتر بر اساس حدس و شایعات است و ساز و كاز تعیین دستمزد به صورت سه جانبه در شورای عالی كار صورت خواهد گرفت ضمن اینكه به نظر می رسد دولت درك درست و واقع بینانه ای به نظام تولید و حفظ بنگاه ها و اشتغال موجود داشته و امسال معیار تورم را قرار دهد.
به گفته سلاح ورزی نماینده كارفرمایی ضمن احترام به شركای اجتماعی امسال با تحمیل هزینه های اضافی به واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی موافقت نخواهند كرد.

1396/11/19
13:30:54
5.0 / 5
4534
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اشتغال , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور