پشت صحنه فراخوان تعویض قطعات بخاری وظیفه یا لطف در حق مشتری!

پشت صحنه فراخوان تعویض قطعات بخاری وظیفه یا لطف در حق مشتری! به گزارش شمال صنعت، در بسیاری کشورها فراخوان های ایمنی محدود به خودرو های جدید است، اما ایران خودرو برای جلب رضایت مشتریان تمام خودرو های ۲۴ سال اخیر را مدنظر قرار داده و این را وظیفه خود می داند نه لطف به مشتری.


به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، در حالی که صنعت خودروسازی ایران طی دهه های گذشته با انتقادهای فراوان در زمینه کیفیت، ایمنی و خدمات بعد از فروش مواجه بوده، تحولات اخیر در گروه صنعتی ایران خودرو بعد از واگذاری مدیریت به بخش خصوصی بدنبال تغییر پارادایم اساسی است. صنعت خودرو در مرحله ای قرار گرفته که نه تنها پیشرفت کیفیت محصولات، بلکه رضایتمندی مشتریان و پاسخگویی شفاف لازمه بقای شرکت است و بس. اما چرا؟! دلیل این مهم پر واضح است بخش خصوصی به دنبال رضایت مشتری است که مشتری پایدار داشته باشد و با درآمد پایدار بتواند چرخه تولید و فروش را به سوی سود دهی ببرد و مانع از ورشکستگی شود در مقابل بخش دولتی در اصل پاسخگوی زیان ناشی از کیفیت محصول نیست، برای اینکه زیان توسط دولت جبران می شود. ماجرای فراخوان ۲۰۶.۲۰۷ چه بود؟ تعویض رایگان «قطعه محافظ سیستم گرمایشی» در محصولات خانواده ۲۰۶ (پژو ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا) یعنی همه ماشین های ساخته شده از ۲۴ سال پیش تا حالا این قطعات چه مشکلی داشتند؟ ۱. هر قطعه در صنعت خودروسازی دارای استاندارد زمانی و کیفی مشخصی است و با استفاده از قطعه ایرادات ان مشخص می شود و با بالارفتن عمر استفاده به خصوص بالاتر از ۱۰ سال، بخشی از قطعات فرسوده می شود. ۲. از اواخر دهه ۱۳۹۰ گزارش های پراکنده ای درباره ی نشت آب داغ از رادیات بخاری از سمت راننده در بعضی خودرو های خانواده ۲۰۶ در فضای مجازی و سیستم های رسیدگی به شکایات ثبت شده بود ۳. قطعه رادیات بخاری در خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ سمت کنسول وسط خودرو نزدیک پای راننده خودرو جانمایی شده بوده و گاهی در اثر استفاده نادقیق (نریختن ضد یخ و رسوب گیری رادیات) یا رفتن به شبکه تعمیرگاهی غیر اصولی، در گذر زمان با مشکل رسوب یا گرفتگی مواجه میشده و پس از نشتی آب داغ، قطعه محافظی که روی آن نصب بوده و البته طراحی و استاندارد تولید پژو را هم داشته، نمیتوانسته جلوی آب داغ را بگیرد و امکان دارد حرارت ان پای راننده را بسوزاند. چرا حال نسبت به تعویض این قطعه اقدام شد؟ در اصل در زمستان از بخاری خودرو استفاده می شود و الان زمانی است که مدیریت جدید ایران خودرو به این نتیجه رسید که پیش از آغاز زمستان و استفاده از بخاری باید مشکل این نوع ماشین ها با بیان رسمی وشفافیت در موضوع نسبت به تعویض ان اقدام می گردید تا مشکل برای دارنندگان این خودرو ها ایجاد نشود. فراخوان ایران خودرو چیست؟ ۱. تعویض ۱۰۰ درصدی رایگان قطعه مذکور در تمام خودرو های ساخته شده خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا از سال ۱۳۸۰ تابحال در بالاتر از ۶۰۰ نمایندگی مجاز ۲. پوشش بالاتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو (از ۲۴ سال پیش تاکنون) نکته قابل توجه: در خیلی از کشورهای دنیا، فراخوان های ایمنی معمولا محدود به خودرو های جدید ساخته شده یا نهایتا یکسال اخیر است. اما مدیریت بخش خصوصی در ایران خودرو برای کسب رضایت مشتریان تمام خودرو های ۲۴ سال گذشته را هدف قرار داد و این را وظیفه خود می داند نه لطف درحق مشتری
1404/08/28
09:53:28
5.0 / 5
8
تگهای خبر: استاندارد , تولید , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور ؛ شمال صنعت: مرجع جامع اخبار صنعت، ساختمان و ویلا در شمال کشور