کار عجیب خودروسازان پول را از مشتری کامل گرفتند، خودرو ندادند
به گزارش شمال صنعت، تأخیر در تحویل خودرو های ثبت نامی در حالی باعث سردرگمی خریداران خودرو شده است که قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی می گوید: خریداران خودرو می توانند با خودروسازان تفاهم و به دریافت دیرکرد، بسنده کنند. همینطور این مورد قابل رسیدگی در سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده است.
به گزارش شمال صنعت به نقل از خبر آنلاین، خیلی از مشتریان خودرو های داخلی و مونتاژی از آغاز سال پول خودروی خودرو را بطور تمام و کمال پرداخت کرده اند؛ اما هنوز و بعد از گذشت موعد مقرر، خودرو های خودرا تحویل نگرفته اند. این تأخیرها که گاها بالاتر از ۶ ماه هم شده، بدون اطلاع رسانی شفاف یا عذرخواهی رسمی از طرف خودروسازان بارها تکرار می شود.
خریداران سردرگم، پول خودرو در جیب خودروساز!
در ایام اخیر؛ برخی خریداران خودرو در تماس با ایلنا از عدم تحویل خودروی خود اظهار نگرانی می کنند. نگاهی به حواله داران خودرو های داخلی و مونتاژی هم نشان داده است تأخیر در تحویل خودرو ها به چند ماه و گاها بالاتر از ۶ ماه می رسد و خودروسازان هم اطلاع رسانی دقیقی در این مورد انجام نمی دهند. از طرف دیگر مشتریان هم برای دریافت جریمه دیرکرد باید شکایت کنند؛ راهی که با فرآیندهای خیلی روبروست.
در همین زمینه، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجاری در گفتگو با ایلنا در مورد تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان، اظهار داشت: زمانیکه خودروسازان خودرو را در تاریخ تعهدشده به مشتریان تحویل ندهند، تخلف کرده اند.
تفاهم خریداران خودرو با خودروسازان
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجاری در پاسخ به این پرسش که «اگر خودروساز، طبق تعهد خود خودرو را به خریداران خودرو تحویل نداد، خریداران به کجا شکایت ببرند؟» اظهار داشت: اگر متقاضیان خودرو، قراردادی با شرکت های خودروسازی بستند و طبق تعهد خود، پول خودرو را به خودروساز مربوطه بصورت تمام و کمال پرداخت کردند و خودروساز طبق تعهدات خود در زمان مقرر، خودرو را به مردم تحویل نداد، خریداران خودرو می توانند به دو روش عمل کنند.
مفتح با اشاره به این که عدم تحویل خودرو در موعد مقرر تخلف است، اظهار داشت: راهکار نخست این است که خریداران خودرو با خودروساز مربوطه تفاهم کرده و به دریافت دیرکرد و خودروی خود بسنده کنند.
خریداران خودرو شکایت خودرا به سازمان حمایت ببرند
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجاری با اشاره به راهکار دوم پیش روی خریداران خودرو، اظهار داشت: اما تصمیم با خود خریداران خودرو است. خریداران خودرو می توانند اگر شکایتی دارند، شکایت خودرا به سازمان حمایت ببرند چونکه اگر شکایتی دارند، قابل رسیدگی در سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده است و این سازمان به شکایت آنها رسیدگی می کند.
مفتح اضافه کرد: البته این مورد تنها در مورد خودروسازان داخلی نیست و واردکنندگان خودرو هم موظف اند در تاریخ تعهدشده خودرو های وارداتی ثبت نامی را به خریداران خودرو تحویل دهند.
منبع: شمال صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب