در گزارش شمال صنعت مطرح شد؛

جزئیات عرضه خدمات بعد از فروش برای خودرو های وارداتی

جزئیات عرضه خدمات بعد از فروش برای خودرو های وارداتی به گزارش شمال صنعت، مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت اظهار داشت: واردکنندگان خودرو باید برای عرضه خدمات بعد از فروش تضامین مالی و تعهدی عرضه کنند و وزارت صمت هم از راه سامانه گارانتی بر فرایندها نظارت می کند.



حمید محله ای در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عرضه خدمات بعد از فروش به خودرو های وارداتی، اظهار داشت: مبحث خدمات بعد از فروش در خودرو مانند خیلی از کالاهای دیگر که خصوصیت «بادوام» را دارند، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل هم طبق تاکید دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت مقرر شد همه واردکنندگان خودرو، خدمات بعد از فروش ارائه نمایند که برای انجام این کار باید تضامین مالی و تعهدی عرضه کنند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت اضافه کرد: فرایندهای عرضه تضامین مالی و تعهدی برای خدمات بعد از فروش خودرو های وارداتی هم از راه سامانه جامع گارانتی و هم از راه تأیید سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد؛ به این معنا که سازمان ملی استاندارد باید تأیید کند که شرکت ایکس می تواند خدمات بعد از فروش ارائه نماید. خود شرکت هم باید زیرساخت هایی برای عرضه خدمات بعد از فروش فراهم آورد که هم این زیرساخت ها موجود و هم متناسب با حجم واردات باشد.
وی افزود: ازاین رو هر خودرویی که قرار باشد به کشور وارد شود، خدمات بعد از فروش به این خودرو عرضه خواهد شد.
محله ای اظهار داشت: فرآیند کار از هفته گذشته شروع شده و هر شرکت یا فردی که تقاضای واردات داشته باشد با رفتن به دفتر خدمات فنی مهندسی درخواست خویش را ثبت می کند.
نظارت وزارت صمت بر نحوه عرضه خدمات بعد از فروش
وی اشاره کرد: شرکت خدمات بعد از فروش صرفا نباید از سوی خود واردکننده راه اندازی شود بلکه یا خود واردکننده، این شرکت را راه اندازی می کند و یا این که با شخص یا شرکتی که توان انجام این کار را دارد، قرارداد اجبار آور منعقد می کند؛ ازاین رو باید این خدمات عرضه شود و الزامی است و صرفا نباید خودرو وارد کشور شود.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در مورد نظارت وزارت صمت بر نحوه عرضه خدمات بعد از فروش، اظهار داشت: وزارت صمت از راه سامانه جامع گارانتی نظارت می کند؛ هر خودروی وارداتی شناسه رهگیری منحصر به فردی خواهد داشت و برای هر شناسه رهگیری یک شناسنامه گارانتی صادر خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این شناسنامه های گارانتی تعهداتی که باید به خریدار عرضه شود، ذکر خواهد شد و هر خدمتی که عرضه شود همچون انجام سرویس دوره ای، تعویض قطعه و… در سامانه باید درج شود. رضایتمندی مشتری هم به صورت دقیق پی گیری خواهد شد.
محله ای در مورد عرضه خدمات بعد از فروش در شرکتهای خودروسازی داخلی هم اظهار داشت: عرضه خدمات بعد از فروش در شرکتهای داخلی الزامی بود منتهی نظارت دقیق و درستی بر این فرآیند حاکم نبود؛ حدود ۶ ماه پیش به این مسئله ورود کردیم و می خواهیم اوضاع را در این بخش هم سامان دهیم.


منبع:

1401/08/10
11:47:18
5.0 / 5
395
تگهای خبر: استاندارد , خدمات , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور