تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستورکار

تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستورکار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: امیدواریم باتوجه به 8 فرمان ابلاغ گردیده از طرف رییس جمهور، شورای پول و اعتبار نسبت به پرداخت تسهیلات به خودروساز اقدام نماید.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری در جمع خبرنگاران حوزه خودرو و درپاسخ به سوالات و ابهام های که در عرصه تولید و کیفی سازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آنها نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است.
وی اشاره کرد: در پنج سال قبل و بصورت سالانه شورای پول و اعتبار تسهیلات به خودروسازان اختصاص می داد، اما امسال و با وجود ابلاغ ۸ فرمان رییس جمهور در خصوص تولید خودرو های جدید، از رده خارج کردن خودرو های قدیمی و افزایش ۵۰ درصدی تولید، هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافت.
تیموری با اشاره به گلایه های مردمی از ایمنی و کیفیت تعدادی از خودرو ها، اظهار داشت: ۷۰ درصد از ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به مرحله طراحی است و ۶۲ درصد آن به کیفیت قطعات برمی گردد پس امسال با تعریف و اجرای پروژه های متعدد، مشکلات مربوط به کیفیت کاهش قابل توجهی پیدا خواهدنمود.
وی با اعلان اینکه سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلی ها بود بصورت کامل برطرف شد، اضافه کرد: به زودی رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین افزایش خواهد یافت؛ البته در حوزه رشد کیفیت برای خودرو اقتصادی کوییک نیز برنامه منسجمی تعریف شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد: خودرو شاهین، چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پاس کرده است از همین رو این خودرو خاصیت های مختلفی دارد که امیدواریم با استمرار در اجرای برنامه های کیفی، رضایت صددرصدی مردم به دست آید.
وی با اشاره به این که زمان پرداخت پول به زنجیره تامین قطعه از ۱۸۰ روز به ۱۲۰ روز رسیده است و ضرورت دارد این زمان به ۹۰ روز کاهش پیدا کند، اظهار داشت: اگر مدت زمان پرداخت پول به زنجیره تامین سرعت پیدا کند، ضمن ارتقای کیفیت، تولید افزایش خواهد یافت.
تیموری با اشاره به سیاست اشتباه خرید سهام در گذشته، گفت: یکی از ۸ فرمان رییس جمهور فروش سهام و انجام هزینه آن در توسعه محصولات است بنا بر این سهام درون گروهی را به اهل آن و با حضور ناظران خواهیم فروخت؛ در این راستا از شروع سال جاری با ۵۰۰ وکیل از وکلای قوه قضائیه برای ارزیابی سایپا قرارداد منعقد شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباب برداشته شدن تحریم ها و برگشت شرکت های فرانسوی به ایران، اظهار داشت: اگر خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران هستند، ابتدا باید هزینه های عدم حضورشان در این چند سال را بپردازند؛ ما خودمان را وابسته به رفع تحریم ها نکرده ایم از همین رو تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستور کار قرار گرفته است.
وی به کاهش چشم گیر خودرو های کف پارکینگ های سایپا اشاره نمود و اظهار داشت: با تلاش و همت کارگران و مهندسان گروه سایپا، خودرو های موجود در کف پارکینگ ها از ۸۷ هزار دستگاه در دی ماه سال قبل به ۲۹ هزار دستگاه کم شده است و این امر ادامه دار خواهد بود.
تیموری با اشاره به این که تیراژ تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست بلکه باید تعداد خودرو های تحویلی به مشتریان مدنظر قرار گیرد، اشاره کرد: عبور مستقیم و تجاری سازی محصول با اهمیت ترین شاخص اقتصادی یک بنگاه است؛ در گذشته عبور مستقیم محصولات ۲۰ درصد بود و از زمان حضور تیم مدیریتی جدید این عدد به ۹۰ درصد رسیده است.
وی درباره چرایی حذف تیبا از سبد محصولات سایپا در امسال، اشاره کرد: تا سال قبل که خودرو تیبا تولید می شد، ضرر و زیان هر دستگاه بیش از ۷۴ میلیون تومان بود، حال اگر این روند برای سال جاری ادامه پیدا می کرد، عدد یاد شده به ۹۰ میلیون تومان می رسید، از همین رو و در امتداد تولید اقتصادی تصمیم به حذف تیبا گرفته شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره همکاری با وزارت دفاع، تاکیدکرد: امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در زمینه قطعات الکترونیکی و دانش بنیان ۱۰ برابر خواهد شد چونکه این وزارتخانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.

1401/02/18
21:20:39
5.0 / 5
50
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , تسهیلات , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور