بررسی عملکرد شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
به گزارش شمال صنعت در ادامه گزارش مختصری از برخی دستاوردهای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان عرضه خواهد شد که این دستاوردها از منظر وضعیت تراکنش ها، نوآوری، درآمد و... است.
به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با توجه به قدمت خود نخستین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک است. از همین رو در سنوات گذشته همواره تلاش داشته که روز به روز رشد بالاتری را رقم زده و تکنولوژی های جدید پرداخت را توسعه داده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد.
از همین رو در ادامه گزارش مختصری از برخی دستاوردهای شرکت عرضه خواهد شد. این دستاوردها از منظر وضعیت تراکنش ها، نوآوری، درآمد و... است.
رتبه جهانی
به گزارش نشریه نیلسون ریپورت که معتبرترین نشریه در حوزه پرداخت است و همواره گزارشات آن مرجع مقایسه در این حوزه می باشد، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته با ارتقا ۵ پله ای خود، جایگاه هفدهم را در میان ۱۵۰ شرکت برتر PSP جهان کسب نماید. این رشد در میان شرکتهای ایرانی بالاترین میزان رشد و در میان سایر شرکتهای بین المللی کم نظیر است. نکته حائز اهمیت آن است که این رشد پارسال هم صورت گرفت و در مجموع، شرکت تاپ توانسته در ۲ سال، ۱۰ پله رشد داشته و اتفاقی بزرگ را برای ایران رقم بزند.
سهم بازار
طبق گزارش آبان ماه ۱۴۰۰ شاپرک، سهم تاپ از حجم بازار ۱۹.۰۲ درصد است. این در شرایطی است که این رقم در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۱۳.۹۸ درصد بوده و شرکت با یک برنامه منسجم توانسته در این سال ها افزایشی قریب به پنج درصد از سهم بازار را برای خود کسب نماید. این بالاترین رقم رشد در میان شرکتهای PSP است به صورتی که بالاترین نرخ رشد شرکتهای پرداخت پس از تاپ ۲.۴۴ درصد است.
در تراکنش های دستگاههای کارتخوان، سهم تاپ ۱۸.۲۳ درصد است که اگر نگاهی به ابتدای سال ۹۸ داشته باشیم شاهد رشدی ۴.۷۵ درصدی خواهیم بود. این نرخ هم بیشترین رشد در میان شرکتهای PSP بوده و در این مولفه هم شاهد تفاوت قابل ملاحظه ای نسبت به سایر رقبا هستیم به صورتی که بالاترین نرخ رشد پس از تاپ ۲.۶ درصد بوده است.
درآمد و تراکنش
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ۹ ماه گذشته با تحقق ۲۳، ۱۹۶، ۲۲۵ میلیون ریال توانسته است نسبت به مشابه عملکرد خود پارسال ۴۹ درصد رشد درآمد عملیاتی بدست آورده و رقم قابل توجهی را به درآمد شرکت اضافه نماید.
همچنین در مبحث حجم تراکنش هم تاپ با ثبت ۵، ۴۵۱، ۶۸۱، ۹۹۳ تراکنش، نسبت به عملکرد ۹ ماه سال ۱۳۹۹، توانسته است ۳۱ درصد پیشرفت را رقم زده و نرخ رشد قابل توجهی را در این خصوص کسب نماید.
پایانه های فروشگاهی
در حوزه توسعه پایانه های فروشگاهی مجموعه تاپ در سنوات گذشته توانسته سهم بالایی را به خود اختصاص دهد. دغدغه استفاده از سیستم پرداخت مناسب و امن همواره مدنظر صاحبان کسب و کار است. از همین رو شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با عنایت به پتانسیل فنی و پشتیبانی باکیفیت، همواره از جانب کسب و کارها با استقبال مواجه می شود.
در سالجاری مراکز درمانی و علوم پزشکی، جایگاه های سوخت، فروشگاه های زنجیره ای و... جذب تجارت الکترونیک پارسیان گشته و از خدمات پرداخت این مجموعه استفاده می نمایند.
کدپرداز
یکی از نگاه های ویژه مجموعه تجارت الکترونیک پارسیان به استفاده از بسترهای نوین پرداخت است. بر همین مبنا توسعه بستر QR جز اولویت های شرکت قرار داشته و در سنوات گذشته توانسته پروژه های گوناگونی را در این بستر اجرا نماید. یکی از مخاطبان ویژه این بستر، فروشگاه ها، رانندگان تاکسی، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای و... هستند که امسال با نگاهی ویژه مبادرت به جذب آنها در مورد استفاده از این شیوه پرداخت شده است. با سرویس کدپرداز اپلیکیشن تاپ از تمامی فروشگاه هایی که استیکر QR تاپ نصب شده باشد قابلیت پرداخت وجود دارد.
شیوع کرونا و خطرات ناشی از جابجایی کارت و آلودگی ویروس کرونا مجموعه تاپ را بر آن داشت تا با اقدام مسئولانه خود تا جای ممکن این خطرات را کم کند. از همین رو توسعه این محصول امسال جز اولویت های اصلی مجموعه بوده و در سالهای آتی هم سهم قابل توجهی از توان شرکت درگیر توسعه این بستر خواهد بود.
در حال حاضر توسعه کدپرداز بر روی بیشتر از ۱، ۱۰۰، ۰۰۰ کارتخوان صورت پذیرفته و امکان پرداخت از این طریق میسر و تسهیل گشته است. همینطور قابل ذکر است که بیشتر از ۱۴۰ هزار استیکر QR در فروشگاه های مختلف نصب گردیده و از بستر کدپرداز اپلیکیشن تاپ به عنوان یک راه پرداختی استفاده می نمایند.
فروشگاه های زنجیره ای از مشتریان خاص ما در این پروژه هستند، که با اهمیت ویژه تری نسبت به فعالسازی کدپرداز در فضای فروشگاهیف مدنظر می باشند. از همین رو پارسال و سالجاری با این نگاه مبادرت به برگزاری جشنواره های گوناگونی شده است، تا فرهنگ استفاده از این بستر پرداخت برای مخاطبین این فروشگاه ها تبیین شود.
تاپ پلاس
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در جهت گسترش فعالیتهای خود در حوزه فینتک و سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها، استراتژی خویش را راه اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری قرار داده است. این مرکز با نام تاپ پلاس از مهر ماه ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خویش را آغاز نموده است.
این مرکز مأموریت تحقیق و توسعه در مورد عرضه خدمات چابک را به صورت دیجیتال در حوزه پرداخت دارد. ازاین رو در مدت کم فعالیت خود توانسته محصولات جدیدی را گسترش بدهد. مباحثی که هم اکنون این مرکز به آنها ورود کرده و تیم های خلاق و نخبه در آنها مشغول به کار هستند شامل فروشگاه آنلاین، پرداخت اقساطی، گردشگری، بلاکچین، پرداخت وجوه و... است.
اپلیکیشن تاپ مارت در حوزه خرید آنلاین فعال بوده و در ظرف مدت کوتاهی از فعالیت خود توانسته بیشتر از ۳۵ هزار نصب داشته باشد. این اپلیکیشن هم اکنون در فاز توسعه ای خود قرار دارد و در این مرحله توانسته است نزدیک به ۱۰۰ فروشگاه زنجیره ای و محلی را به خود جذب نماید. این محصول هم اکنون در ۲۲ منطقه تهران فعال است و بزودی هم در استان البزر و کلان شهرها فعال خواهد شد.
یکی دیگر از محصولات تاپ پلاس، سامانه گردشگری می باشد که هم اکنون در فاز نخست توسعه است و در نظر دارد با ورود جدی و سرمایه گذاری قابل توجه در این حوزه مقدمات حضور موفق در میان رقیبان حوزه گرشگری را کسب نموده و با توجه به فروکش کردن تب کرونا در کشور تبدیل به یکی از محصولات پرمخاطب این حوزه شود.
همچنین مرکز تحقیقات و نوآوری (تاپ پلاس) پروژه های گوناگونی با مبحث پرداخت درحال ارزیابی و عرضه نمونه اولیه دارد که بمحض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
جمع بندی
این دستاوردهای بخشی از فعالیتهای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سنوات گذشته است. مجموعه تاپ بخصوص در چند سال قبل تمرکز ویژه ای بر توسعه مبتنی بر برنامه ریزی داشته است و افق پیش رو خویش را در اسناد بالادستی خود مشخص نموده و تمامی مجموعه همکاران تاپ در جهت رسیدن به این شاخص ها درحال فعالیت هستند. قرار گرفتن در میان بهترین شرکتهای پرداخت و عرضه خدمات نوآورانه یکی از شاخصهای مدنظر کسب جایگاه پرداخت کشور است که با عنایت به رشد چند ساله گذشته بسیار نزدیک است.
منبع: shomalsanat.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب