پیش فروش خودرو های خارجی ترفند جدید کلاهبرداران
به گزارش شمال صنعت دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: تا آن زمان که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود، مردم هیچ نوع وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس برای پیش خرید خودرو های وارداتی پرداخت نکنند.
به گزارش شمال صنعت به نقل از صدا و سیما، مهدی دادفر با اشاره به طرح اخیر مجلس برای واردات خودرو گفت: طرح مجلس، طرحی بسیار پیشرو و در امتداد توزیع عادلانه فرصت برای همه ایرانیان در بهره مندی از خودروی بهینه و متناسب با درآمدشان است، اما سفارش می کنم تا آن زمان که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود هیچ نوع وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس از بابت پیش خرید خودرو های وارداتی پرداخت نکنند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: با به جریان افتادن طرح مجلس، افراد سودجو به پیش فروش خودرو های مدل سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اقدام نمودند، توجیه شان هم این است که پیش ثبت سفارش و یا ثبت سفارش دارند و از مردم ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت خودرو ها برمبنای قیمت سایت در مبدا مطالبه می کنند تا اگر این قانون اجرا شد آنها را در لیست اولین کسانی قرار خواهند داد که از این قانون استفاده می نمایند. دادفر اظهار داشت: این که افرادی اکنون مقابل وزارت صمت و دیگر نهادها، تجمع اعتراضی بابت کلاهبرداری دارند بابت پیش فروش و فروش خودرو های مختلف تحت همین عناوین بوده است که اگر توجه نشود این اتفاق باردیگر تکرار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه اصناف دارای مجوز رسمی و اعضای انجمن به دلیل سابقه و پیشینه مثبتی که دارند هیچ گاه مبادرت به این فعالیت نخواهند کرد، اضافه کرد: افرادی که مبادرت به این کار می کند کلاهبردار هستند و کار آنها سو استفاده از فرصت هایی است که به وجود می آید و مردم هم با ناآگاهی در دام آنها می افتند بدین سبب عموم مردم متوجه باشند در دام موارد پیش خرید خودرو های روز از بابت موضوع قانون درحال بررسی در مجلس شورای اسلامی نیفتند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در دو هفته گذشته که طرح مجلس برای واردات خودرو شروع شد و ادامه مسیر را در شورای نگهبان می گذراند قیمت خودرو ها روند نزولی یافته است که اگر این طرح، قانون شود و وزارت صمت هم در اجرای آن اهتمام ورزد و با دقت و سرعت آنرا اجرا نماید مردم بهره زیادی از ابلاغ این قانون خواهند برد. دادفر با اشاره به این که با قانون شدن طرح مجلس و ابلاغ آن، همه دهک ها هم در زمینه خودرو های داخلی و هم در زمینه خودرو های وارداتی از آن منتفع خواهند شد، اظهار داشت: امیدواریم این طرح نوعی تعادل در بازار بوجود آورد و حباب کاذب بازار را کم کند و با کاهش قیمت خودرو های وارداتی از افزایش بی رویه قیمت خودرو های داخلی نیز پیشگیری کند و حتی قیمت های خودرو های داخلی نیز کم شود. وی ادامه داد: در همین دو هفته اخیر، خودرو های خارجی که سه میلیارد تومان قیمت داشته، کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی را تجره کرده و خودرویی که قیمت آن ۱۸۰ میلیون تومان بوده، ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است یعنی به تناسب هر چه قیمت بالاتر بوده اثرگذاری بیشتری در کاهش قیمت از طرح مجلس داشته است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: بعضی افراد فکر می کنند که با آزادسازی واردات خودرو، خودرو های داخلی با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰ میلیون تومان یا ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید که این شدنی نیست بلکه برمبنای یک منطق و تناسب و در رقابت با نمونه خارجی قیمت ها مشخص می شود ضمن این که در صورت واردات خودرو های همگن و هم شکل و شکل گیری بازار رقابتی، خودروساز داخلی باید به فکر کاهش هزینه های سربار و بهینه سازی مصرف در مواد اولیه باشد و به صورتی باید تقاضای بازار را به خوبی پاسخ دهد و و انتظار مشتری را برآورده کند. دادفر اضافه کرد: اگر واقعاً وزارت صنعت بخواهد به سمت بازار رقابتی جلو برود با آزادسازی واردات خودرو، فرصت مناسب و عادلانه برای همه آحاد جامعه بمنظور واردات خودرو مهیا می شود و در این صورت است که خودروسازان هم می توانند حذف قیمت گذاری دستوری پرتیراژ را از شورای رقابت تقاضا کنند. وی اظهار داشت: البته خودروسازان مشکلات فراوانی دارند که اگر تا اختتام امسال فکری به حال آنها نشود و آزادسازی قیمت در خودروسازی داخلی صورت نگیرد سال بعد شاید با فاجعه صنعتی در خودروسازی روبرو شویم.
منبع: شمال صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب