مشكلات ادامه دار ثبت سفارش و تخصیص ارز در واردات كالای آی تی

مشكلات ادامه دار ثبت سفارش و تخصیص ارز در واردات كالای آی تی به گزارش شمال صنعت اعضای كمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی كامپیوتری انتقادات خویش را نسبت به مشكلات تأمین ارز و واردات كالاهای فاوا مطرح كرده و مهم ترین مشكل واردات را ثبت سفارش كالاهای آی تی و به دنبال آن تخصیص و تأمین ارز از جانب بانك مركزی اعلام نمودند.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، نشست خبری «کمیسیون سخت افزار» سازمان نظام صنفی کامپیوتری استان تهران با موضوع «مشکلات تامین ارز و واردات کالاهای فاوا»، امروز به صورت آنلاین انجام شد.
وضعیت فعلی بازار و کمبود شدید کالا در بازار در شرایط افزایش نیاز بیش از پیش مردم به تجهیزات IT به سبب آموزش آنلاین و دورکاری و تخصیص ندادن ارز بوسیله بانک مرکزی و اعمال سیاست هایی که برای واردکننده شفاف و روشن نیست، از محورهای این جلسه بود. اینکه چرا به کالاهایی که از وزارت صمت مجوز واردات دارند، ارز تخصیص داده نمی گردد و همین طور چرا وقتی تخصیص صورت می گیرد، در صف تامین می مانند.
این اعضا این مساله را عنوان کردند که وزارت فاوا و وزارت صمت با اعمال سیاست های دولتی، بخش خصوصی را منفعل کرده اند و شرکت های خصولتی پروژه های بزرگ را به انجام می رسانند و به صورتی شرکت های خصوصی دور زده می شوند. دیگر اینکه وزارت خانه های فاوا و صمت هیچ اقدامی برای واردات کالاهایی مانند تبلت و لپ تاپ که حالا راهبردی و از اولویت بسیار بالایی برخوردار می باشند، صورت نمی دهند و این سوالات عنوان شد که سرورهای زیرساخت از چه روش هایی ارز می گیرند و آیا وزارت فاوا مستقیماً و بوسیله خصولتی ها وارد می کند؟
در این جلسه، پیامد تخصیص ندادن ارز، ورود کالای فاوای قاچاق و به تبع آن بالا رفتن قیمت ارز و خسارت دولت از بابت پرداخت نشدن حقوق گمرکی و مالیات عنوان شد و همین طور اینکه معضلاتی که به دنبال دوام شرایط سخت کنونی به وجود خواهند آمد، قطع شدن زنجیره توزیع، بیکاری و تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنفی خواهد بود.
ادامه دارد



منبع:

1399/07/08
13:39:57
5.0 / 5
1889
تگهای خبر: ارز , بانك مركزی , بیكاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور