افزایش اشتغال بخش كشاورزی مستلزم توسعه مهارت

افزایش اشتغال بخش كشاورزی مستلزم توسعه مهارت به گزارش شمال صنعت توسعه مهارت در مناطق محروم و روستایی، تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز كشور و واگذاری امر آموزش به آموزشگاه های آزاد مهارتی، همچون برنامه های در دستور كار سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جهش تولید به حساب می آید.


علی اوسط هاشمی در گفتگو با ایسنا، از توسعه مهارت در جوامع روستایی و كشاورزی بعنوان یكی از برنامه های مهم و در اولویت سازمان فنی و حرفه ای نام برد و اظهار داشت: در جهت تحقق شعار "جهش تولید" كه سال جاری از جانب مقام معظم رهبری نامگذاری شده، توسعه مهارت در چند استان محروم و توسعه نیافته كشور همچون كرمانشاه، كردستان و كهگیلویه و بویر احمد را به علت نرخ بیكاری بالا و سطح مهارت پایین در دستور كار قرار داده ایم.
وی با اشاره به جامعه هدف چهار میلیون نفری بخش كشاورزی در كشور، از اجرا و توسعه آموزش های مهارتی در استان های قطب كشاورزی اطلاع داد و اضافه كرد: تابحال ۱۰۰۰ عنوان استاندارد آموزش مهارتی در حوزه كشاورزی استخراج و نزدیك به ۱۵۰ استاندارد نهایی شده است.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی اظهار داشت: اعتقاد ما این است كه توسعه اشتغال بخش كشاورزی و عشایری به كسب مهارت نیاز دارد و اساس كار در حوزه اشتغال باید بر اساس توانمندی افراد شكل بگیرد.
به قول وی، هم اكنون بخش كشاورزی از منابع ارزشمندی برخوردار می باشد كه با استفاده از آن بر پایه توانمندسازی مهارتی می توان ارزش اقتصادی فعالیتها را ارتقا بخشید و با فراهم كردن زمینه بازگشت دانش آموختگان روستایی به روستاها، بخش كشاورزی را متحول كرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال از آمادگی این سازمان برای تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز كشور اطلاع داد و اظهار داشت: با همراهی استانداران شورای مشترك مهارت و اشتغال با استفاده از ظرفیت دو شورایعالی مهارت و شورایعالی اشتغال كشور در سطوح استانی تشكیل شده است.
هاشمی تصریح كرد: برای آنكه مهارت به سهم خود در جهش تولید برسد لازم است تمام نهادها و سازمان ها، سنجش مهارت و گواهینامه های سازمان فنی و حرفه ای را بعنوان یك سرمایه ملی بپذیرند تا اهمیت آموزش و مهارت مورد توجه قرار گیرد.
وی از واگذاری بیشتر از ۸۰ درصد امر آموزش به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تا آخر سال جاری اطلاع داد.



1399/01/25
16:08:01
5.0 / 5
2949
تگهای خبر: ارز , استاندارد , اشتغال , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور