احتمال بازبینی و بررسی دوباره دستمزد كارگران

احتمال بازبینی و بررسی دوباره دستمزد كارگران به گزارش شمال صنعت خبر بازبینی دستمزد كارگران در حالی بر روی خروجی برخی رسانه ها قرار گرفته كه خیلی از فعالان كارگری با استقبال از این مساله ابراز امیدواری كرده اند این تلاش به افزایش قدرت خرید خانوارهای كارگری و كم كردن شكاف میان حداقل مزد و حداقل معیشت كارگران منجر شود.


به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، برپایه اخبار برخی رسانه ها از روز گذشته تلاش هایی برای تشكیل جلسات بازبینی مزد كارگران به جریان افتاده و خبرها از آن حكایت می كند كه ظاهرا جلسه ای با حضور نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت به منظور بررسی دوباره مزد سال ۱۳۹۹ برگزار شده است.
بر مبنای تازه ترین اخبار، امروز هیچ جلسه ای در وزارت كار تحت عنوان بازنگری و بررسی دوباره دستمزد برگزار نشده و در حال برگزاری نیست، اما فعالان كارگری امیدوارند در صورت استقبال وزارت كار از بازبینی و اصلاح مصوبه دستمزد شورایعالی كار، خواسته جامعه كارگری برای ترمیم حقوق و دستمزدها و بهبود وضع معیشت كارگران در شرایط تورمی موجود تحقق یافته و احساس رضایت از تعیین مزد سال ۱۳۹۹ به جامعه كارگری بازگردد.
اواخر هفته گذشته شورایعالی كار بعد از ساعت ها چانه زنی و مذاكره فشرده میان گروه های كارفرمایی و كارگری و دولت، افزایش حداقل حقوق كارگران را برای سالجاری ۲۱ درصد تصویب كرد.
این افزایش بدون جلب نظر نمایندگان كارگری و امضای صورتجلسه مزد از جانب آنها در سایه رای گیری گروه كارفرمایی و دولت تصویب گردید.



1399/01/24
22:48:09
5.0 / 5
2894
تگهای خبر: خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور