رئیس جمهور آمریكا بار دیگر بانك مركزی را به باد انتقاد گرفت

رئیس جمهور آمریكا بار دیگر بانك مركزی را به باد انتقاد گرفت شمال صنعت: دونالد ترامپ بار دیگر از كاهش ندادن نرخ بهره توسط فدرال رزرو انتقاد نمود.


به گزارش شمال صنعت به نقل از رویترز، در شرایطی كه شیوع ویروس كرونا در آمریكا روز به روز بیشتر می شود و شمار افراد جان باخته بر اثر مبتلاشدن به بیماری كووید-۱۹ به شش نفر افزایش پیدا كرده است، دونالد ترامپ بار دیگر در پیامی توییتری خواهان كاهش نرخ بهره بمنظور كمك به تقویت رشد اقتصادی این كشور شد.
وی در پیام خود نوشت: فدرال رزرو در كاهش نرخ بهره واقعا آهسته عمل كرده است. آنها باید جسورانهتر از كاری كه حالا انجام میدهند، عمل كنند!
دونالد ترامپ كه یكی از منتقدان جدی عملكرد جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا شمرده می شود، بارها و بارها از وی به خاطر كاهش ندادن نرخ بهره به سطح صفر یا منفی انتقاد كرده و وی را عامل اصلی كند شدن شتاب رشد اقتصادی آمریكا معرفی كرده است.
سال قبل و برای اولین بار در طول یك دهه اخیر، فدرال رزرو نرخ بهره را سه مرتبه كم كرد تا نرخ بهره این كشور به ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد برسد. با این وجود دونالد ترامپ و بعضی از مقامات دولت وی معتقدند در شرایطی كه نرخ بهره در منطقه یورو، سوییس و ژاپن منفی شده است، فدرال رزرو باید نرخ بهره را بسیار بیش تر از سطح فعلی كم كند.
هفته گذشته جروم پاول در جمع نمایندگان كمیته مالی كنگره آمریكا گفته بود كه در صورت لزوم، این بانك آماده حمایت بیشتر از بازارهای مالی این كشور است و همین صحبتها نیز گمانه زنیها از احتمال كاهش مجدد نرخ بهره را تقویت كرده است.
با این وجود خیلی از مدیران بانك مركزی نسبت به لزوم كاهش بیشتر نرخ بهره ابراز تردید كردهاند و به نظر میرسد باتوجه به قرار گرفتن نرخ بهره در یكی از پایین ترین سطوح نیم قرن اخیر و ثبت طولانیترین دوره رشد اقتصادی متوالی مثبت، فدرال رزرو ضرورتی به كاهش بیشتر نرخ بهره نمی بیند.
امروز هم چنین بانك مركزی استرالیا بمنظور كمك به تقویت رشد اقتصادی این كشور نرخ بهره را به ۰.۵ درصد كم كرد كه كمترین نرخ بهره ثبت شده در طول تاریخ این كشور محسوب میشود.




منبع:

1398/12/13
13:28:47
5.0 / 5
3562
تگهای خبر: اقتصاد , بانك مركزی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور