معاون وزیر صنعت:

4500 طرح صنعتی و معدنی برای تسهیلات به بانك ها ارائه شد

4500 طرح صنعتی و معدنی برای تسهیلات به بانك ها ارائه شد شمال صنعت: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از معرفی 4500 طرح صنعتی و معدنی دارای اولویت برای پرداخت تسهیلات به بانك ها خبرداد.



به گزارش شمال صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی اظهار داشت: پیرو جلسه ای كه با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانك مركزی و برخی از وزرا برگزار شد، مقرر شد وزارت صمت طرح های صنعتی و معدنی دارای اولویت را به نظام بانكی اعلام نماید.
وی اضافه كرد: نظام بانكی هر ساله هزاران میلیارد به سیستم تولید تسهیلات می دهد اما پیشنهاد وزارت صمت این است كه قسمتی از این تسهیلات بصورت هدفمند تخصیص یابد.
زرندی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین گام، رشته كارهای صنعتی پیشران را بر طبق شاخص هایی مانند سهم در ارزش افزوده، اشتغال و صادرات، تأثیرگذاری بالا در زنجیره و جایگزینی واردات استخراج كرد.
وی اظهار داشت: جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و روسای بانك ها برگزار و در این خصوص به تفصیل بحث و بررسی گردید.
معاون طرح و برنامه اضافه كرد: این طرح ها، به تعداد ۴۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیكی بالای ۶۰ درصد كه از بین بیشتر از ۵۰ هزار مجوز صادره انتخاب شده و لیست كامل آن به سیستم بانكی اعلام گردید.
وی اشاره كرد: درخواست ما از سیستم بانكی این است كه در كنار منابعی كه مطابق روال سالیانه به بخش صنعت و معدن تسهیلات اعطا می كند، قسمتی از آنرا مطابق با صنایع پیشران ارائه نماید.
زرندی همین طور اظهار داشت: تعداد ۵۰ طرح منتخب در مناطق محروم و كمتر برخوردار، شامل ۱۱ طرح نیمه تمام و در ۳۹ طرح ایجادی را نیز به طور مشخص به نظام بانكی بعنوان اولویت وزارتخانه اعلام كردیم.
معاون طرح و برنامه همین طور اشاره كرد: یكی از موضوعاتی كه همیشه توسط فعالان بخش صنعت و معدن مورد نقد قرار می گیرد این است كه سیستم بانكی سالیانه اعلام می كند دهها هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید تخصیص داده است اما به این اعداد نقد و تامل جدی دارند.
وی اظهار داشت: خواسته های ما از سیستم بانكی این است كه تسهیلاتی را كه به هر قسمتی از صنعت و معدن اختصاص می دهد بوسیله سامانه بهین یاب انجام دهد تا از این طریق برای ما هم روشن شود چه واحد های در چه استانهای و در چه رشته های های تولیدی، تسهیلات دریافت كرده اند.
زرندی درانتها اظهار داشت: در شرایطی كه كشور با محدودیت های مالی مواجه می باشد و از سویی برخی صنایع اشباع شده و یا نیاز كشور به تولیدات برخی محصولات خاص است، باید به سمت جهت دار كردن سرمایه گذاری ها حركت نماییم كه هدفمند كردن تسهیلات نقش مهمی در این راه دارد و این مهم با همراهی نظام بانكی میسر می شود.


منبع:

1398/09/20
21:23:30
5.0 / 5
4427
تگهای خبر: ارز , اشتغال , بانك مركزی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور