مدیرعامل بیمه پاسارگاد تشریح كرد

مهم ترین پیش نیازها و الزامات توسعه بیمه های زندگی

مهم ترین پیش نیازها و الزامات توسعه بیمه های زندگی شمال صنعت: مدیرعامل بیمه پاسارگاد ارتباط بیمه با بازار سرمایه، حفظ ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه را از مهم ترین عوامل توسعه بیمه های زندگی در ایران دانست.



به گزارش شمال صنعت به نقل از ایسنا، معصوم ضمیری در سمینار توسعه بیمه های زندگی با اشاره به پیش نیازها و الزامات توسعه بیمه زندگی در ایران اظهار داشت: بخشی از این پیش نیازها به بیرون صنعت بیمه و بخشی به درون آن مربوط می گردد.

وی با اشاره به مهم ترین پیش نیازهای بیرون صنعت بیمه اظهار نمود: ورود به یك بازار سرمایه مطمئن و كارآمد از پیش نیازهای مهم رشد بیمه زندگی و همینطور ثبات نسبی در ارزش پول ملی و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه از دیگر موارد اثرگذار در گسترش بیمه های زندگی هستند.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد اضافه كرد: از جانب دیگر در داخل صنعت بیمه، نخستین اقدام تولید یك اراده جمعی با همكاری بیمه مركزی برای رشد بیمه های زندگی است.

ضمیری با اشاره به اینكه خیلی از محصولات تولید شده در داخل كشور ابتدا به مرحله تولید می رسند و بعد بازار عرضه در آن مشخص می گردد اما در صنعت بیمه ما باید اول نیاز جامعه را مشخص كرده و بر مبنای آن محصول طراحی نماییم و بازار فروش ما بتواند آن را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به اینكه یكی دیگر از الزامات بیمه توسعه زندگی سازمان فروش تخصصی در شركت های بیمه ای است، اظهار نمود: فروش بیمه زندگی نیاز به معرفی چهره به چهره این محصول دارد و نمی توان به صورت مجازی یا روش های دیگر آن را فروخت.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد افزود: در بیمه های زندگی و پوشش های تكمیلی باید یك شرایط عمومی كامل و مورد توافق شركت های بیمه و بیمه مركزی تولید شود و از جانب دیگر برخی آیین نامه ها همچون آیین نامه ۶۸ نیاز به بازبینی دارد.

ضمیری تولید مشوق های فروش برای بیمه های زندگی را یكی از موارد مهم دانست و اظهار داشت: ضرورت تاسیس شركت های بیمه تخصصی مورد توافق همه است و باید مشوق هایی در این زمینه تولید شود.

وی با اشاره به اینكه یكی از موانع توسعه بیمه های زندگی نبود برنامه جامعی است كه بتواند مورد استفاده تمام شركت های بیمه ای قرار بگیرد، خاطرنشان كرد: هم اكنون شركت ها به صورت جداگانه برنامه هایی را برای خودشان دارند اما باید یك برنامه جامع برای همه شركت ها تدوین شود.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد همینطور با اشاره به جزئیات فعالیت بیمه پاسارگاد هم اكنون اظهار داشت: در بیمه پاسارگاد ۵۵.۸ درصد از تولید در بخش بیمه های زندگی است و اگر ما استاندارد جهانی را بین ۵۵ تا ۶۰ درصد قرار می دهیم، باید این شركت های بیمه این هدف را برای خود بگذارند كه ما حدودا به این هدف رسیده ایم.

به گفته ضمیری تا آخر سال ۱۳۹۶ حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه توسط بیمه پاسارگاد صادر شده كه ۸۵ درصد از این بیمه نامه ها هم اكنون فعال می باشند.

وی اضافه كرد: به صورت كلی از نظر صدور بیمه نامه بر مبنای سن مشتریان، حدود ۸۴ درصد از تولید بیمه نامه ها مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است كه نشان داده است در كشور ما بیمه شده های جوان داوطلب خرید بیمه های زندگی هستند چون كه در آنها تمایل به سرمایه گذاری بیشتر است.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد همینطور تصریح كرد: ما اصلا خویش را رقیب سیستم بانكی نمی بینیم چون كه محصولی كه ما می فروشیم، محصولی است كه بانك نمی تواند آن را طراحی نموده و در اختیار مردم قرار دهد.




1397/06/19
14:32:25
5.0 / 5
2492
تگهای خبر: ارز , استاندارد , بیمه , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور