یك مقام مسئول اعلام كرد:

ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی

ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی شمال صنعت: یك مقام مسئول از ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی همچون بازرسی كل كشور و وزارت اطلاعات اطلاع داد و اظهار داشت: در این پیش فروش ۲۱۲ هزار متقاضی در برابر ۲۷۰ دستگاه خودرو وجود داشت.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، جعفر توحیدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تهیه گزارش پیش فروش اینترنتی مزدا۳ كه منجر به اعتراضات خیلی از سوی خریداران و دستگاههای نظارتی همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است، اظهار داشت: گزارش مفصلی برای نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی كل كشور، وزارت اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان تهیه و ارسال شده است. البته در تمامی پیش فروش های حساسی كه از جانب پرتال جامع خودروی كشور انجام می شود، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات، به دقت پرونده ها را بررسی نموده و در مورد آن اعمال نظر می كنند.
وی اضافه كرد: مشخصا برای فروش مزدا۳ كه از جانب گروه خودروسازی بهمن در مورخ سوم مردادماه امسال برگزار شده است، برخی مواردی مطرح گردیده است كه لازم بود گزارش آن به نهادهای نظارتی ارسال شود. این در شرایطی است كه برای خرید این خودرو كه حاشیه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد و غیرنمایندگی برای آن وجود داشت، در طول برنامه فروش بیش از ۲۱۲ هزار كاربر غیرتكراری به سایت فروش رجوع كردند كه ۷۸۸ برابر ظرفیت خودرو اعلام شده كه ۲۷۰ دستگاه بود، می باشد.
به گفته توحیدی، گزارش كاملی از این فروش تهیه شده است؛ این در شرایطی است كه بارها فروش های پرتال جامع خودرو كه به صورت قانونی برای نظارت دولت بر پیش فروش ها و فروش های خودرو به راه افتاده است، بازرسی صورت گرفته و دستگاههای نظارتی حتی در مورد فروش خودروهایی مثل سراتو یا پژو ۲۰۰۸ هم كه متقاضی بالایی برای ثبت نام آنها وجود داشت، وارد شده و پرونده ها را مورد به مورد بررسی كردند.
وی تصریح كرد: تمام آی پی های در رابطه با ثبت نام برای خرید خودروی مزدا۳ چك شده تا مورد تكراری وجود نداشته باشد، این در شرایطی است كه هیچگونه تبانی یا توافقی بین این سامانه و خودروساز امكان پذیر نیست و روند كاملا شفاف است، ضمن اینكه مگا می تواند كاملا در مورد تك تك موارد و ابهامات، شفاف سازی كرده و توضیحات لازم را ارائه دهد؛ همانطور كه تابحال با دستگاههای نظارتی، كاملا این مورد پیش رفته است.
مدیرعامل پرتال جامع خودرو تصریح كرد: البته گروه بهمن برای این دوره از فروش خودروی مزدا۳ قصد داشت كه تعداد بیشتری از خودروها را به فروش برساند، اما با عنایت به بخشنامه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در خصوص اینكه اجازه پیش فروش برای مدت طولانی تر از یكماه داده نمی گردد، تنها سهمیه تولید یك ماه این خودروساز به فروش رسید و مقرر است كه فروش های دیگری هم تكرار شود.
با اشاره به اینكه در اولین نوبت پذیرش در ساعت ۹ بامداد كه سایت به مدت ۵ ثانیه بازگشایی گردید، صدها كاربر وارد سایت شدند و ۷۵ درصد ظرفیت خودروها در همان ۱۵ دقیقه اول به فروش رسید، اضافه كرد: در روز فروش ۲۱۲ هزار نفر برای خرید ۲۷۰ خودرو تلاش كردند. بدیهی است كه بجز تعداد قلیلی كه موفق به خرید شده اند، باقی متقاضیان دچار نارضایتی شدید بوده و گمان بر صوری بودن فرآیند فروش داشته باشند.
توحیدی همینطور در ادامه با اشاره به تقاضای بالا برای ثبت نام خرید خودروی ۲۰۰۸ هم اظهار داشت: در مورد خودروی ۲۰۰۸ هم تعداد خودروهای در نظر گرفته شده برای فروش ۱۸ هزار دستگاه بود كه در روز اول ۹ هزار دستگاه آن به فروش رسید. البته وزارت اطلاعات هم بر روی فروش خودروی ۲۰۰۸ از مگا گزارش گرفت و بعضی از ارتباط كدهای ملی ثبت نام كننده را اعلام نمود. این در شرایطی است كه آی پی ها دسته بندی شده و ارتباط آنها را تهیه كرده بودند
گزارش كامل فروش مزدا۳ كه به نهادهای نظارتی ارسال شده است:
در مورخه ۱۳۹۷.۵.۳ یكی از خودروسازان بزرگ كشور، تنها تعداد اندكی خودرو را طی دو بخشنامه به صورت اینترنتی در معرض فروش قرار داد. به علت اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی این خودرو با بازار آزاد پیش بینی می شد كه این فروش با استقبال و هجوم فراوان كاربران مواجه گردد. از این رو سایت فروش اینترنتی برای مقابله با این هجوم كاملا تجهیز گردید. اختصاص منابع سخت افزاری و نرم افزاری كافی نظیر پهنای باند، CPU و دیسك سخت با استفاده از تكنولوژی مزرعه سرور (farm server) همچون این تجهیزات به شمار می رفت. برای این فروش از دو سرور كه هر كدام به ۳۲ هسته CPU، ۱۲۸ گیگ رم و دیسك SSD مجهز بودند، استفاده گردید. برای Backing service ها همچون دیتابیس و صف های پرسرعت، از ۱۰ ماشین مجازی بعنوان وب سرور و همینطور CDN استفاده شد.
*در طول برنامه فروش بیش از ۲۱۲ هزار كاربر غیرتكراری به سایت فروش مراجعه نموده اند كه ۷۸۸ برابر ظرفیت خودرو اعلام شده بوده است. به عبارت دیگر شانس خرید برای هر یك از این كاربران ۰.۱۲ درصد بوده است.
*از ۲۱۲ هزار كاربر رجوع كننده، نزدیك به ۶۵ هزار نفر موفق به ورود اطلاعات شخصی خویش و ثبت نام اولیه شده اند (برخی از كاربران دو یا سه مرتبه مبادرت به ثبت نام نموده اند) شانس خرید برای هر یك از این كاربران ۰.۴۱ درصد بوده است. اطلاعات كامل این كاربران ثبت شده و قابل عرضه می باشد.
*در اغلب دقایقی كه بخشنامه های فروش فعال بوده اند به صورت متوسط ۴۵ هزار كاربر همزمان در سایت حضور داشتند، این در شرایطی است كه به صورت معمول در فروش های پرفشار حدودا انتظار مدیریت ۳۰ هزار كاربر همزمان پیش بینی می گردد. در ساعت ۹.۳۸ دقیقه این رقم به ۵۲۱۹۳ كاربر همزمان افزایش یافته است كه حد نصاب چشمگیری در فروش های اینترنتی به حساب می آید. سایت فروش با این حال حجم از هجوم، كاملا برقرار بوده و به جز لحظاتی كوتاه در اوج هجوم كاربران از دسترس خارج نشده است. تصاویر مربوط به شمارشگر تعداد كاربران فعال در سایت قابل عرضه می باشد. به علت هجوم زیاد در طول برنامه فروش از ۵ میلیون درخواست واصله به سایت تنها حدود ۲۶ هزار خطا مشاهده گردید كه مربوط به service unavailable بوده است.
*در اولین نوبت پذیرش در ساعت ۹ بامداد كه سایت به مدت ۵ ثانیه بازگشایی گردید صدها كاربر وارد سایت گردیده و ۷۵ درصد ظرفیت خودروها در همان ۱۵ دقیقه اول به فروش رسید.
*مشخصات كامل تمامی خریداران اندك خودروی مورد نظر به همراه IP كامپیوترهایی كه با استفاده از آنها خرید صورت گرفته است، ثبت شده و قابل عرضه می باشد.
همانطور كه گفته شد در روز فروش ۲۱۲ هزار نفر برای خرید تنها اندكی خودرو تلاش نموده اند، بدیهی است كه به جز تعداد قلیلی كه موفق به خرید شده اند، باقی متقاضیان دچار نارضایتی شدید بوده و گمان بر صوری بودن فرآیند فروش داشته باشند. این گمان از موارد زیر ناشی می شود:
*ایشان از نسبت ۷۸۸ برابری تقاضا نسبت به عرضه و یا ۰.۱۲ درصدی موفقیت خرید بی خبرند.
*ایشان واقف نیستند كه در همان زمان های كوتاه ۵ تا ۱۵ ثانیه ای كه سایت پذیرش می كند. تعداد زیادی كاربر وارد سایت می شوند و در صف بخشنامه ها قرار می گیرند.
*ایشان واقف نیستند كه چنانچه مدت پذیرش سایت طولانی گردد، صف های چند ده هزار نفری پشت بخشنامه ها تشكیل شده و كسانی كه پشت این صف های طولانی قرار می گیرند، به علت منقضی شدن اعتبار زمانی به صورت اتوماتیك از سایت خارج می شوند و عملا هیچگونه شانسی برای خرید ندارند.
ایشان واقف نیستند كه در زمان هایی كه سایت پذیرش نمی كند تعداد زیادی كاربر در سایت مشغول فعالیت هستند و تا زمانی كه وضعیت ایشان تعیین تكلیف نشده و اعتبار زمانی كاربر مقتضی نشده باشد پذیرش جدید عملا بی فایده خواهد بود.
در آخر لازم به ذكر است كه قسمت اعظمی از هجوم صورت گرفته از جانب كاربرانی بوده كه خواستار بهره مندی از تفاوت قیمت ۱۰۰ میلیونی محصول بوده اند، چون كه در فروش های قبلی همین خودرو كه تفاوت قیمتی محسوسی وجود نداشت میزان هجوم هیچگاه به این اندازه نبود. از این رو مصرف كنندگان واقعی خودروی مورد نظر را باید در فروش های پیشین این محصول جستجو نمود.


1397/05/08
22:31:32
5.0 / 5
3309
تگهای خبر: تجارت , تولید , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور