تشدید نظارت بر فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در روزهای اربعین

تشدید نظارت بر فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در روزهای اربعین به گزارش شمال صنعت، رئیس سازمان پشتیبانی از تشدید نظارت بر نرخ های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه های مرزی عراق از تاریخ ۲۷ مرداد ماه به مدت یک ماه اطلاع داد.



به گزارش شمال صنعت به نقل از مهر، حسین فرهیدزاده اعلام نمود: با توجه به ایام اربعین حسینی (ع) و پیشبینی افزایش تقاضای سفرهای زائرین اربعین حسینی به عتبات عالیات به منظور برنامه ریزی جهت عرضه خدمات شایسته منظم و هماهنگ به زوار، سازمان حمایت با ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل صمت استانهای سراسر کشور، خواهان نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت کالا و خدمات اساسی به صورت مستمر شده است.
معاون وزیر صمت فرآیند برگزاری این طرح را از ۲۷ مردادماه و اتمام آنرا پایان شهریورماه اعلام نمود و عنوان کرد: بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی، جاده ای و ریلی)، مراکز اقامت موقت، پارکینگ ها، و همینطور رستوران ها و واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی انجام و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.
بر اساس اعلام سازمان حمایت، ایشان در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در این بخشنامه متناسب با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته رصد، نظارت و اهتمام ویژه به مبحث حمل و نقل شامل هوایی، ریلی، جاده ای و پایانه های مسافربری است.
فرهیدزاده با بیان این مطلب، تصریح کرد: بر طبق این دستورالعمل و به منظور پیشگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمتها و ساماندهی و تأمین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، ادارات کل استان ها مکلفند طی این مدت در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاههای ذیربط با ایجاد گشت های ویژه اربعین روی قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطارها نظارت ویژه صورت گیرد تا در این عرصه شاهد تخلفاتی به لحاظ قیمتها نباشیم.
فرهیدزاده نظارت گسترده؛ جامع و به هنگام بر شبکه عرضه و تقاضای بلیت اربعین توسط دفاتر فروش آنلاین بلیت و شرکتهای هواپیمایی را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: در این بخشنامه به ادارات صمت استان ها تاکید شده تا در این بازه زمانی بر نحوه توزیع و فروش بلیت توسط شرکتهای هواپیمایی نظارت جدی و کافی داشته باشند.
ضمناً در این بخشنامه تاکید شده در این طرح عملیاتی با اتخاد تمهیدات لازم نظارت های محسوس و نامحسوس از پایانه های مسافری استان ها و مراکز فروش بلیت در نظر گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از چارچوب قانونی در این عرصه، برخورد قانونی مؤثر و بازدارنده معمول و نتیجه به این سازمان اعلام گردد.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به افزایش تردد زائرین حسینی در استانهای خوزستان، کرمانشاه و ایلام عنوان کرد: طبق ابلاغ جداگانه سازمان حمایت، استانهای معین مکلف هستند به منظور پیشگیری از هرگونه اجحاف احتمالی در حق عزاداران حسینی، ضمن بهره گیری از کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی، هم افزایی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط استانی متناسب با وظایف و مسئولیت های محول قانونی و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان و انجام گشت های بازرسی مشترک هدفمند را در دستور کار قرار دهند.
فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته و بسیج امکانات و منابع انسانی در تلاش هستیم تا تردد زائرین از پایانه های مرزی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. همینطور اگر هموطنان عزیز شاهد تخلفی همچون گران فروشی، احتکار و امتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه بلیت از جانب شرکتهای مسافربری، هواپیمایی و.... بودند آنرا به بازرسان مستقر در ادارات کل صمت استان ها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا با هر فرد و نهادی که قصد تخلف داشته باشد طبق موازین قانونی برخورد شود.

1402/06/12
16:43:11
5.0 / 5
282
تگهای خبر: تاریخ , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
ShomalSanat شمال صنعت

shomalsanat.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شمال صنعت محفوظ است

شمال صنعت

صنعت شمال کشور